90 minuten cdr's

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Berichten
1.352
Een vriend van mij belde me gister dat hij geen cd's kon branden, het waren 90 minuten cd's van tdk. Kun je die uberhaupt wel branden in een gewone cd-brander?
 
Dat moet normaal gewoon kunnen.
Het zou echter kunnen zijn dat hij een te oude brander heeft, die het brandbereik niet aan kan.
Ook zou het kunnen zijn dat zijn brander het wel aan kan, maar dat het brandprogramma wat gebruikt word daar eerst voor ingesteld moet worden.., b.w.v. instellen overburnen t/m 90 min.

Ziet de brander de lege 90 min cd-r wel?

Groet,
 
Je brander dient ze wel te ondersteunen !!!!
Ik heb ze ook gewoon kunnen gebruiken in mijn Plextor 708 dvd-brander. Daar moet je dan nog wel even je limiet instellen bij expert-feautures in het menu Preferences. Je kunt dan bij tabblad General de yellow en red marker even anders instellen (staat standaard op 74 min ingesteld) en bij expert features moet je de maximale cd lengte instellen op 90 min en eventueel overburn aanzetten.

Als je dit zo doet werkt het perfect !
Maar nogmaals je brander moet het wel ondersteunen !


Remy
 
Hij heeft een nieuwe laptop dus die brander zou het dan wel moeten kunnen. Ik zal jullie tips ff doorsturen, dan kan hij die uitproberen. Thanx alvast!
Volgens mij zag de brander ze niet schiet me opeens te binnen, ik zal het ff navragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan