90 % weergave rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Ik zou graag mijn rapporten automatisch geopend willen hebben op 90% weergave. Dan zie ik nl. mijn liggende rapporten in zijn totaliteit op mijn beeldscherm.
Wie weet hoe dit in te stellen is?

Cindy,

Met de volgende code kun je een rapport openen en passend op het scherm zetten. Dit kan echter niet in het onOpen event van het rapport, maar zul je vanuit een schakelbordje of menu moeten doen.

Code:
    DoCmd.Maximize
    DoCmd.OpenReport "qryOverall", acViewPreview
    DoCmd.RunCommand acCmdFitToWindow

Grtz,

Ik heb jouw code dus in VBA gezet bij het betreffende rapport, maar krijg een foutmelding nl:
De opdracht op aktie aanpassen aan venster is momenteel niet beschikbaar.

Doe ik iets niet goed??

'Snapshot' ?

Beste Cindy,

Door je vraag ben ik nieuwsgierig gaan zoeken. Wat ik zo snel vind is, dat de zoomfunctie alleen werkt voor een 'Snapshot'.

Zoek eens verder bij de trefwoorden in VBA:
- PrintSnapshot Method
- Zoom Property

Het zal wel aan mij liggen hoor, maarre.....ik krijg toch echt steeds een foutmelding.
Ik heb het even getest met:
snapZoom75Percent

Deze waarde toegevoegd bij "openen rapport" (als expressie), maar dan krijg ik de melding dat de macro niet gevonden kan worden....

De code die ik eerder plaatste werkt inderdaad niet in het onOpen event van het rapport zelf.

Zoals ik al meldde zul je een formuliertje moeten maken met daarop een knop waarachter de code zit. Dan krijg je de foutmelding niet.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan