939dual sata2

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo,

Ik ben momenteel de AsRock 939DUAL SATA2 aan het clocken
stock draait ie op 2.2 ghz hem hem nu op 2.7 ghz lopen en ik moet er nu toch echt meer voltage in gooien
Alleen me mobo geeft aan dat de max 1.400 Vlt is,
Ik heb al de laatste versie van het mobo, is er een BETA Bios ofzo??
Iemand idee,

Applefaq :thumb:

Hoi Applefaq,

Er zit inderdaad een maximale voltage van 1.450V op. (Is dat niet extreem veel overigens, voor een processor?)

The ASRock 939Dual-SATA2 is a great value oriented board for AMD Socket939. It has both a native PCI-E x16 and an AGP 8x slot.
Unfortunately the BIOS is lacking overclocking options.

With an AMD Venice CPU the maximum CPU voltage available is 1.450V, definitely not enough for some serious overclocking.

Settings for memory voltage are even more limited: "Standard" (2.6V) and "High" (2.7V) just doesn't cut it.

Another issue is that with all official BIOSes you will have great trouble overclocking beyond 275 MHz HTT (v1.40 was the latest when this article was written).

OCWorkbench has released two tweaked BIOS files which fix the 275 MHz clock issues.

http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/bios/betabios.htm

Probleempjes :thumb:

Dankje wel, ik kan morgen weer aan de slag :d

:thumb::thumb::thumb::d

(Is dat niet extreem veel overigens, voor een processor?)

Vergeet niet dat de San Diego en Venice cores beide op 90nm gebakken zijn, en ze dus redelijk wat nodig hebben (ter vergelijking, een Intel Pentium II is gebakken op 250nm, en moet er dus 2.1v doorheen om de chip aan de gang te houden). Tegenwoordig zitten we met de hedendaagse CPU's al op 45nm maar zelfs 32nm burgert langzaam in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan