9600 XT/TVD of 9600XT??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, maar nu begrijp ik iets niet helemaal.

Op internet zag ik het volgende:

Een Radeon 9600 XT/TVD met 128 MB geheugen voor Euro 189,-

En:

Een Radeon 9600 XT met 256 MB geheugen voor Euro 179,-

Waarom is die met 256 Mb geheugen goedkoper dan de 128 Mb?

Het enigste verschil ertussen is dat de een iets van TVD heeft, maar wat is dat precies en wat kan de ene kaart wat de andere niet kan?

Hoop dat iemand mij dit uit kan leggen.

Alvast bedankt voor de hulp!!
 
Die tvd dient ook voor een tv aansluiting, dat is het verschil.

jean
 
Dus met tvd kan ik tv programma's van tv en video via mijn videokaart opnemen op de computer, begrijp ik dat goed?
 
Neen
Je kan een tv aansluiten op je pc samen met je beeldscherm.
Die tv kan dan dienen als beeldscherm.

Jean
 
Laat ik nou sindskort de Asus kaart hebben van 189.
Uitstekende kaart! ben er ruimschoots op voorruit gegaan op de Sapphire 9600 Atlantis 256MB
Ben er opzich tevreden over!
 
Weet jij wat die d-sub en video-in voor zijn?

Doen de spellen en de video's het goed met die kaart?

Opzich tevreden, wat valt er tegen dan?

De kaart Sapphire 9600 is toch ook een goede, wat voor verschil merk je tussen die 2 dan?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dutchbull
Weet jij wat die d-sub en video-in voor zijn?

Doen de spellen en de video's het goed met die kaart?

Opzich tevreden, wat valt er tegen dan?

De kaart Sapphire 9600 is toch ook een goede, wat voor verschil merk je tussen die 2 dan?

Naja laat ik het zo zeggen, ik heb er nog 1 klein onschuldig onschulding dingetje mee, als ik Winamp versleep komt er een soort van spoor achter aan, (je kent die optie om een sleepspoor achter je muisaanwijzer aan te laten komen?) dat heeft winamp bijvoorbeeld ook, sja verder nix... dus weet niet of dat normaal is, mijn zusje heeft het ook op dr Celeron 2,0 Ghz met een Radeon 7000 32MB, opzich een kaart waar ik het eerder van verwacht....
Verder doet hij het in games echt prima.
D-sub is het verloop stukje van DVI naar VGA, voor een tweede VGA monitor, zit voglens mij standaard bij alle kaarten die een DVI connector hebben.
Sapphire ken ik totaal niet, en hoorde van een aantal mensen dat het een beetje een budget merk is. Mycom zegt dat het de grootste afnemer is van ATI chips... ik heb gewoon erg goede ervaring met Asus vandaar mijn keuze ervoor... En ja ik ben niet echt de meest fanatieke gamer, dusse vond het zonde om meer geld uit te geven. De games die ik tot nu toe heb gespeeld liepen er prachtig op! Ben verder zeer tevreden met deze kaart. Ik had in het begin even wat moeite met de ATI software, kom van de Nvida af... en het op 85Hz zetten van de monitor werkte gewoon net ff anders, verder ben ik niet echt tevreden over de TV-in tot nu toe niet erg goede kwaliteit (misschien een setting, ben dr verder niet mee doorgegaan)
Het TV/out/in is wel prachtig geregeld, met een soort blokje di eje met klitteband ergens op kunt bevestigen, bij staat hij op me bureau naast me tv... erg gemakkelijk, meteen een verleng stuk....
Verder krijg je bij deze Asus een aantal games, waaronder een gratis full version van Halflife 2 zodra hij uit is en er zat een CD opberg doosje bij... kortom, ben er erg te vreden over....

Hier een pic van dat VGA blokje:

videoblokje.jpg
 
Bedankt voor alle info.....ben weer een stukje wijzer geworden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan