97% Cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolf100

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Berichten
129
Mijn computer reageert nogal traag, vooral bij het openen van programma's.

Wanneer ik alle programma's heb afgesloten geeft mijn taakbeheer aan dat er een "bestand" draait dat 97 % CPU in gebruik heeft.
Het gaat om cpuidle.exe.
Kan dit en oorzaak zijn van het trage opstarten van van programma's??
Wie weet wat dit .exe bestand doet,voor is???

Met groet
Rudolf
 
Kijk eens of je bij je software een programma hebt dat CPU Idle heet.
Zo'n programma bestaat om je CPU(processor) koeler te krijgen, als deze niks doet.
 
Geplaatst door rudolf100
Wanneer ik alle programma's heb afgesloten geeft mijn taakbeheer aan dat er een "bestand" draait dat 97 % CPU in gebruik heeft.
Dat is een nogal zeer extreem CPU verbruikt, het moet haast wel een virus in het spel zijn. Even op virussen scannen dus.

Dennis.
 
Om het iets duidelijker te zeggen, het windows pakket is voorzien van een simpel stukje software wat er voor zorgt als de cpu niks te doen heeft dat deze enigsinds gekoeld wordt, dit programma heet CPUIDLE dus dit zou niet schadelijk mogen zijn.
Er zal een andere oorzaak zijn voor het trage starten, iets te veel opstarten dus teveel achtergrond service die je eigenlijk niet gebruikt is een vd meest voorkomende problemen.
 
Misschien een ander voorbeeld:

Ten tijde dat ik met Win'95 werkte(ik zal maar niet nog verder in de tijd terug gaan) bestaat er een bestand dat de naam 'mouse.com' draagt.

De ene keer is dat bestand ruim 43KB groot en de andere keer met ruim 3KB vermeerderd.

De vraag is nu, welk bestand is het te vertrouwen?
Gewoon het originele en dat is het bestand van 43KB groot. Er nestelt zich in dat ene bestand(46KB) een virus ter grootte van 3KB. Weing, maar het valt wel op.

Kortom: De naamgeving zegt niet zo erg veel over de betrouwbaarheid v.e. bestand.

Dennis.

PS. Zoals jullie weten is mouse.com een driver voor de muis. Maar die driver van 46KB kan veel narigheid veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
En misschien ook vermeldenswaard, dat een virus met de extensie .com met dos zeer eenvoudig te realiseren en te wijzigen is.

Dennis.
 
rudolf100,

Heb je je pc al op virussen gescand?

Misschien erg simplistisch van mij, maar met het commando netstat -an kun je ook naar de aanwezigheid van verdachte activeiten op je pc traceren. Er moeten dan na het ingeven van dat commando niet extreem veel poorten open zijn.

Of beroep je even op je fire-wall.

Dennis.
 
DENNIS Theoretisch gezien heb jij gelijk met de onbetrouwbaarheid van het controleren op alleen naam, maar in deze kun je voordat je virus schreeuwt eerst even zelf op onderzoek gaan zodra er iemand het tegendeel aangeeft.

Het programma waar Crash en JJW het over hebben bestaat (te vinden op.... www.cpuidle.de) en koelt je processor door als laagste prioriteit een proces te draaien waar de processor niets voor hoeft te doen... oftewel 97% belasting zonder hitte.

Al kan het geen kwaad om je virusscanner up-to-date te houden en regelmatig te scannen.

kijk eens wat er gebeurt als je het process stopt. of dat verbetering verschaft.


[Edit] Crash had het daar ook al over... (sorry crash ;))
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ellasar
Het programma waar JJW het over heeft bestaat (te vinden op.... www.cpuidle.de) en koelt je processor door als laagste prioriteit een proces te draaien waar de processor niets voor hoeft te doen... oftewel 97% belasting zonder hitte.
Dit programma dacht ik ook al aan, vandaar mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan