97 % cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan Jager

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Goedenavond (nou ja, goed . . .),

Ik zit met het probleem dat als ik mijn Acer notebook opstart, het ding bijna meteen (al voor het inlogscherm) op plm 97 % CPU gebruik zit. Muis reageert nauwelijks, toetsenbord reageert niet. Kan inloggen maar vervolgens hangt alles op de CPU die constant volledig bezet is.

Terug van vacantie heb ik een andere pc hier in huis opnieuw moeten installeren, onder andere vanwege USB problemen die escaleerden). Deze pc heb ik per ongeluk dezelfde naam gegeven als de Acer. De drie pc's thuis waren voorzien van Trend Micro, op de opnieuw geïnstalleerde pc heb ik Mac Afee gezet (Trend loopt binnenkort af, MacAfee heb ik gratis via de provider).
Daarna zei de Acer bij opstarten "computernaam al in netwerk aanwezig". (Heb de naam van de pc boven inmiddels gewijzigd).
Heb nog een proces "SQLITE" gezien dat mogelijk iets met Mac Afee te maken heeft. Sindsdien is het hommeles.

Ik gebruik de Acer als opnamestudiootje: Ableton, Groove Agent plus een Tascam geluidskaart. De belangrijkste data heb ik er inmiddels in Safe Mode afgehaald, maar opnieuw inrichten is geen pretje vandaar mijn vraag of iemand misschien iets in het oog lopends ziet in het HijackThis.log hieronder.

Zoniet, dan denk ik dat ik eerst maar eens ga zien dat ik voorkom dat Trend bij de opstart geactiveerd wordt (de-installeren kan blijkbaar niet in Safe Mode).

In ieder geval: alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt.

Groet, Johan Jager.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:54:39, on 12-9-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Safe mode

Laatst bewerkt door een moderator:
hijacklog files analyseren is een vak apart :-)
Daar zijn fora voor die specifiek daarvoor zijn opgericht.

Heb jij ook al in msconfig gekeken welke processen worden opgestart bij opstarten OS? Geef daar eens een uitdraai van.
(ga naar ' Start', klik op ' uitvoeren' en vul in 'msconfig' )

97 %

dank voor de snelle reactie.
het zal aan mij liggen, maar in MsConfig kan ik geen optie vinden om een rapportje te saven?
ik ga het in ieder geval even proberen met "selectief opstarten".
wie weet, het vernauwt de keuze in ieder geval

Groet, Johan.

je hebt gelijk. er is geen saven van rapport. Wel soorgelijke tools die laten zien wat allemal wordt opgestart en die kun je wel saven (bljkbaar is iedereen aan het zonnen anders had iemand dat zeker al gepost hier). Screendump is ook goed.

al 1 ding zal daar nar voren komen. Adobe reader.. opstarten van dergelijke programma's is niet nodig. wordt pas gebruikt als je een pdf opent. neemt in tussentijd onnodig gebruik van je resources.. (trouwens, er zijn lichtere pdf readers. Foxit bijvb. Niet dat het moeilijk is om lichter te zijn dan Adobe ;-)

Laatst bewerkt:
Hallo Dichte Mist,

Heb inmiddels SPTD.sys en nog zoiets gerenamed, Trend uitgezet en weer in gewone modus gestart.
Kreeg bij CHKDSK de melding dat (o.a.) win- en sys.ini corrupt en hersteld waren.
Vooralsnog heb ik de Acer terug, ook na reboot.
Begin een beetje hoop te krijgen dat het goed gaat komen.
Nu (of liever: vanavond en morgen en eventueel overmorgen) nog Trend er definitief af, McAfee erop en tussendoor de draadloze verbinding weer proberen aan te zetten.
Het zal me benieuwen.
Als alles weer naar wens draait meld ik het probleem af, zo werkt dat hier geloof ik?
Bedankt voor de support.

Groeten, Johan.

ps: wat adobe betreft heb je zeker gelijk, al eerder uitgezet, maar daar zat het niet in.
Gebruik op deze pc wel bij voorkeur portable apps. Alle resources voor Ableton.

JJ

Hallo Dichte Mist,

Terug van even weggeweest.
Internet werkt.
Ableton ook.
Virusscanners ga ik op mijn gemak regelen (dus even niet op internet).
Ben een stel nodeloze processen kwijt.
Volgens mij mag dit wel gereedgemeld worden.

Groeten, Johan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan