97 DB niet openen in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvrooij

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Ik heb een aardig probleem waar ik niet uitkom.

op onze afdeling gebruiken we sinds kort access 2007 ( tot zover geen probleem ) nu moeten we ook met een andere DB werken die in access 97 is gemaakt en van een andere afdeling ( hier begint dus het probleem ) in onze DB staat een knop waar je op kunt klikken opm de DB te openen, maar als je dat doet vanuit 2007 wil hij die DB van 97 openen in 2007 en dat moet niet. Die afdeling wil vast houden aan access 97 maar we moeten er wel in werken./

Mijn vraag is of het mogelijk is om mischien via VBA er voor te zorgen dat als er op de knop wordt geklikt om de 97 DB te openen dat hij hem ook opent in access 97 en niet in access 2007

Ik ben echt op zoek naar een oplossing hiervoor want ik loop nu tegen aardig wat problemen aan.
Alvast bedankt voor het mee denken

Dat gaat niet lukken.
Ik zou er voor laten zorgen dat al jullie afdelingen op dezelfde Office versie draaien (of een afdeling dat wil is irrelevant....).

Tardis

ai ai ai,

Dat is jammer, vindt het ook niet echt fijn dat access zelf besluit om een db te coverteren en je niet gebruik kunt blijven maken van een oudere versie

Zolang je de database niet opslaat als een 2007 database, maar als 97 blijft het gewoon een 97 database. Het enige verschil is dat jullie in office 2007 bewerken en de andere in office 97.

Bij mij in office 2007 kan je dat wel gewoon doen.
Maar het kan ook als je de database als office 97 bestand heb en dan gewoon opslaat blijft het ook gewoon een office 97 database.

Ja die heb ik gelezen. En inderdaad is dat niet mogelijk.
Maar het belangrijkste is dat de mensen van de afdeling met office 97 ook de database kunnen openen. Dus daarom moet je hem gewoon opslaan als een access 97 bestand.

@jvanrooij,

wat je kan proberen is het volgende:

- open de Access 97 database in Access 2007
- sla de database vanuit Access 2007 op als Access 2000 bestand
- gebruik het Access 2000 bestand als werkversie (ipv Access 97 bestand)

Maak wel eerst in Access 97 een backup van het Access 97 bestand.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan