9700 of 9700Pro ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen, nu ben ik nogal erg in to games, dus ik wil een goeie grafische kaart in mijn nieuwe computer. Wanneer ik op de computersites rondkijk en de testen bekijk is op dit moment de 9700 DE kaart, dus die wil ik graag hebben, maar nu is mij nog niet duidelijk wat (behalve het prijs verschil)
- het verschil is tussen bijv. Radeon van club 3D of Hercules Prophet 9700
- en wat dan nog weer het grote verschil is tussen de "gewone versie" en de Pro versie?

En nu ik toch bezig ben het moederboard ben ik ook nog niet helemaal uit. Op Tweakers.net wordt een EPoX MB geadviseerd terwijl andere weer zeggen dat MSI of ASUS momenteel hele goeie MB'en hebben. Wat is nu het beste ? er van uitgaande dat ik een Pentium IV 2,6 wil kopen met 512 DDR geheugen. Ik dus veel games (de nieuwste 3D shooters) speel , met digitale fotobewerking bezig ben en veel internet.

M@cD

Het verschil tussen de 9700 en 9700 Pro zit em in de snelheid van de core en het geheugen. Wanneer je het geld er voor hebt raad ik je een Pro aan. Tussen club3d en een hercules is alleen de manier van koelen anders. De hercules wordt beter gekoeld. Handig wanneer je de kaart wilt gaan OC'en. Verder zou het geheugen van een ander merk kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.

Welk mobo je moet kiezen is moeilijk te zeggen. Ieder heeft zo z'n eigen voorkeur. Zelf heb ik dit systeem. Met een Asus mobo dus. Erg goedkoop maar super stabiel (tot nu toe :p)

een gamer en dan een pentium4 ... amd athlon goed voor games ... maar als ik jouw was zou ik ook voor de 9700 pro gaan en moederbord de asus moederbord ... vooral voor pentium zeer stabiel .. en voor amd ook:D

Voor benchmarks en vergelijkingen tussen 3dkaarten kun je is een kijkje nemen op www.guru3d.com .

Om even op de vraag terug te komen sluit ik me bij RGTMO aan, vaak is het de manier van koelen of het merk van het geheugen dat he verschil maakt tussen de merken. Zo schijnt Samsung geheugen goed OC-baar te zijn en moet natuurlijk de Core ook goed gekoeld zijn.
Soms zijn ook de clockfrequenties wat anders waardoor een kaart net iets sneller is, maar daar lees je meer over op de boven genoemde link.

Binnenkort komt trouwens ook de Radeon 9800 uit, als je daar het geduld/geld voor hebt ;)

een gamer en dan een pentium4 ... amd athlon goed voor games ...

Ik heb voor intel gekozen omdat ik altijd een intel heb gehad. En vind ze wat stabieler na de ervaring van anderen te hebben gezien.

Laatst bewerkt:
Het 'grote' verschil tussen de 9700 en de 9700 pro is de kloksnelheid:
325/310DDR tegenover 275/275DDR

Ik zou even op de introductie van de 9800 wachten. Dan zakt de prijs van de 9700 vanzelf. Ik zou, als ik niet op 't geld hoefde te letten, een Prophet 9700Pro kopen.

jhonnybos, zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen pentium en AMD...

Laatst bewerkt:
Ik heb voor intel gekozen omdat ik altijd een intel heb gehad. En vind ze wat stabieler na de ervaring van anderen te hebben gezien.

blijkbaar nooit een Athlon XP gehad :D

Geplaatst door Ecl1pse

blijkbaar nooit een Athlon XP gehad :D

Ja, dat zegt ie ook zelf....

Kom hé, laten we eerlijk blijven. Intel proc's zijn over het algemeen stabieler dan AMD's. Waarom denk je anders dat vrijwel alle grote bedrijven Intel processors gebruiken. Toch niet omdat ze zo goedkoop (:D:D) zijn of wel??

Intel word vaak gekozen juist vanwege het verleden, heb zelf diverse amd's k6/2 en /3 gehad en die waren niet wat je zegt stabiel, maar met de K7 core kan je gerust een gokje wagen. Trouwens mn laatste intel de 200mmx was het ook elke week zowat windows installeren.
Maar goed er is in het algemeen erg veel verbeterd de afgelopen 5 jaar en software en hardware. Een bedrijf kan gerust kiezen voor amd, kijk maar eens waar tweakers.net eigenlijk op draait.

succes

Kun je nie een Hercules(beter gekoelt ofzo) 9700 overclocken naar een 9700 pro want het scheelt niet zoveel in mhz bespaart je toch heel wat geld...

waarom kick je een wekenoud topic?

Je hebt wel gelijk. Veel 9700's halen zonder veel moeite de snelheden van een PRO. (ook van andere fabrikanten dan Hercules) Dit omdat vaak hetzelfde geheugen wordt gebruikt door fabrikanten. Let daar dus op bij aanschaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan