98 omzetten naar XP??

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosevelt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rosevelt

Hoi,

Ik wil nu toch echt een keertje mijn windows 98 vervangen voor XP.
Moet ik dan al mijn reeds geinstalleerde software (niet allen legaal dus niet alles op cd's in mijn bezit) kopieren op een cd. Of kan ik XP eroverheen zetten ofzoiets zodat ik al mijn huidige bestanden en software nog kan gebruiken??

Groetjes

Kimmie

van 98 naar XP zou met een update kunnen.
is niet aan te raden.
Zelf zou ik met een schone lei beginnen.
dus alles eraf en opnieuw installeren.
Maar even een andere vraag kan jouw computer XP wel aan omdat je nu nog 98 hebt.

het kan wel op zich, altans als je alleen 98 erop hebt zitten. Als je veel programma's erop hebt zitten zou ik die eraf halen. Xp zal later oude 98 bestanden comprimeren, en die worden later opgeruimt bij schijfopruiming. Uit eigen ervaring weet ik dat het best kan werken. Als je een wat oudere pc hebt zal het best kunnen dat je cdrom met xp cd niet pakt in dos modus ( als je daarvoor je harde schijf compleet hebt geformatteerd ). Je krijgt dan gedoe met aanpassen in bios, xp opstartdiskettes die vaak niet werken ( nogmaals, allemaal eigen ervaring :D ). Als je dat gedoe allemaal niet wilt hebben, zou ik dus zeggen, verwijder eerst programma's in 98, zet xp eroverheen, en installeer die programma's opnieuw voor optimale werking. Zo heb ik het gedaan, en het werkt prima :)

Laatst bewerkt:
Ik zou zelf ook met een schone lei beginnen, maar als je toch overgaat op XP, dan wil dat niet zeggen dat alles goed werkt. Voor sommige zaken is nou eenmaal een W98-driver en een WXP-driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan