98 SE op een ME-machine?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Kan ik zonder problemen W 98 SE installeren op een pc die eigenlijk gemaakt is voor ME? (Compaq Presario 7EL 7000T)

En moet ik dan ook nieuwe drivers/stuurprogr. installeren?

Alvast bedankt!!

Moet inderdaad geen probleem zijn, zal ook wat stabieler draaien dan ME.:)
Je moet wel eerst zorgen dat je de nodige drivers hebt.

Ja dat kan. Moet je de pc wel eerst formateren van te voren.

Bedankt voor de snelle reactie!

Eerst een vraagje aan crash: Hoe weet ik welke drivers ik nodig heb en kan ik die dan al van tevoren downloaden en op cd branden?

en Muurhond: Weert je misschien een link naar een stappenplan om deze pc te formatteren en W 98 er op te zetten?

Om welke 7EL 7000T gaat het? Er zijn er meerdere versies van.

Hier zie je alle 7000T-versies. Kijk of die van jou er tussen staat en klik op de link. Nu moet je het besturingssysteem selecteren (Win98) en krijg je een lijst met alle drivers die je nodig hebt.

wel de goede drivers?

Bedankt voor de links, maar zijn dat dan wel de goede drivers, is dat niet voor als er ME op zit? Of moet ik dan gewoon W 98 kiezen? Maar ik kan als taal geen Nederlands selecteren, maakt dat iets uit?

Laatst bewerkt:
ME moet eerst af en dat doe je door te formateren. Dan kan je Win98 installeren en download je hier de juiste drivers voor.

Dus om een verbinding met het internet te krijgen (kabelmodem) moet ik alleen (na format en install. 98) de software van de netwerkkaart installeren (heb ik op floppy) en verder werkt de pc dan al gewoon? (Sorry ben alleen XP gewend die herkent alles zelf...)

Wederom bedankt!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jessy27
Dus om een verbinding met het internet te krijgen (kabelmodem) moet ik alleen (na format en install. 98) de software van de netwerkkaart installeren (heb ik op floppy) en verder werkt de pc dan al gewoon? (Sorry ben alleen XP gewend die herkent alles zelf...)

Wederom bedankt!

Ja en de rest van de driver van de videokaart, geluidskaart en moederbord.

Maar dan moet ik het exacte type 7000T weten, dan kan je de juiste drivers geven.

Ok, hartstikke bedankt, ik ga het allemaal proberen en laat het nog wel even weten!!

En als ik die cd niet meer heb, weet je dan misschien waar ik die driver kan downloaden voor de geluidskaart?

Geplaatst door Jessy27
En als ik die cd niet meer heb, weet je dan misschien waar ik die driver kan downloaden voor de geluidskaart?

Je moet zorgen dat je de cd hebt, want de drivers die je kan downloaden, zijn updates. Deze updates hebben een reeds geinstalleerde driver nodig om zo deze driver te kunnen updaten.

Creative biedt zelf geen volledige drivers meer aan, alleen dus driver-updates.

De volledige driver-cd is zo'n 500mb groot (driver+tools).

De enigste driver die er is, is Sound Blaster Live! 5.1 web release (2.26 MB) van januari dit jaar.

En hier staat bij:
This release is only for Sound Blaster Live! 5.1 users who have drivers with the following file version numbers:

5.12.01.0290
5.12.01.0291

Dat is dus deze driver-update:
http://files.europe.creative.com/manualdn/Drivers/Others/7524/SBLIVE_HOTFIX_031226.exe

Je kan het proberen, maar ik denk niet dat het werkt.

Bedankt voor alle reacties!

Ron, er staat bij OS geen W98 bij, ik neem aan dat het dan niet werkt bij mij?

Laatst bewerkt:
upgrade van 98 naar 98 SE

Kan ik trouwens een upgrade doen naar 98SE of moet ik dan weer formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan