98 verwijderen xp behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Presphire

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
128
mijn vader heeft, had dus nu, win98 en heeft er win xp opgezet.
maar nu heeft hij bij opstarten de keuze tussen win xp en windows ( 98 neem ik aan)
hij wil dus graag win98 verwijderen maar win xp, zijn bestanden en foto's behouden.
hoe kan hij dat het beste doen???

mvg P
 
Ik zou er af blijven,gewoon laten staan,kan er ook niets fout gaan

Of eerst al de Data endergelijke die hij wil houden op een CD/DVD branden.

En erna enkel XP op zetten
 
mijn persoonlijke mening...

windows 98 was 1 van de beste windows die bill gates ooit heeft uitgebracht...

ik zie nog steeds veel game cafes windows 98 gebruiken...

Stonden beide windows op 1 partitie?
 
mijn persoonlijke mening...

windows 98 was 1 van de beste windows die bill gates ooit heeft uitgebracht...

ik zie nog steeds veel game cafes windows 98 gebruiken...

Stonden beide windows op 1 partitie?

Je kan nooit beide windows op 1 partitie zetten.
Want als je dat probeert, installeert/kopieert hij het er gewoon overheen omdat je moet formatteren.
 
Dit kan denk ik via rechtermuisklik [deze computer] dan [eigenschappen] klikken. Dan tabblad [geavanceerd] en op knop [instellingen] van "opstart- en herstelinstellingen" klikken.
Dan kan je in "systeemstarten" [instellen klikken] daar kan je voorzichtig "editten"wat weg moet de windows 98 dus. (niks aan het verhaal van xp veranderen dat er dan ongeveer zo uit zou moeten zien:

[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
 
Je kan nooit beide windows op 1 partitie zetten.
Want als je dat probeert, installeert/kopieert hij het er gewoon overheen omdat je moet formatteren.


Je kan zeker wel 2 windows versies op 1 partitie kwijt. Zolang de mapnaam maar anders is. Win98 in bijv windows en XP in windows1
 
Je kan zeker wel 2 windows versies op 1 partitie kwijt. Zolang de mapnaam maar anders is. Win98 in bijv windows en XP in windows1

Ik heb nog niet een windowsinstallatie gedaan zonder dat hij wilde formatteren.
 
Als de Windows versies op verschillende partities staan, volstaat het op de partitie met Windows 98 te formatteren en de regel in de boot.ini van Win98 te verwijderen.

Zorg na het formateren van de Win98 partitie, dat de XP partitie de C: is

PS: Windows 98 is lang niet de beste versie die er is. 2000 is beter, XP is beter dan 2000 en Vista is beter dan XP. Alleen ME was prul. Games zijn NIET de referentie...
 
Laatst bewerkt:
Als de Windows versies op verschillende partities staan, volstaat het op de partitie met Windows 98 te formatteren en de regel in de boot.ini van Win98 te verwijderen.
Niet dus,kijk even onder
17. Ik heb op C: Windows 9X en op D: Windows XP; ik wil verder met alleen Windows 9X

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93702

De opstart bestanden staan op de C: partitie en als je die formatteerd,zul je geen boot.ini meer aantreffen ;)

Greetz
 
Ik heb nog niet een windowsinstallatie gedaan zonder dat hij wilde formatteren.

Jah maar dat komt ook waarschijnlijk omdat jij boot up doet met je cd-rom waarschijnlijk...

ik heb zelfs ooit 3 windows op 1 partitie gehad...
 
Heb net een bericht verplaatst en een eigen topic ervan gemakt;

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610891-Windows-98-verwijderen-en-Windows-Xp-erop-zetten.

Het is niet toegestaan mee te liften met iemand zijn / haar topic. Daarbij is deze topic van 2007, dus lang niet actueel meer.

Deze sluit ik.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan