98 ziet xp niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amice

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
ik heb een Lan verbinding tussen xp en 98 nu ziet xp de 98 wel(heeft ping) maar 98 kan ik maar niet voor elkaar krijgen??
wat moet ik doen of wat doe ik verkeerd?

Je wilt dus een netwerk tussen die twee computers maken.
Heb je de netwerk wizzard van xp al uitgevoerd.
En heb je toen een netwerk diskette gemaakt en deze op de 98 computer uitgevoerd.

de firewall in xp is uitgezet,ja er is een diskette gemaakt en geinstalleerd. verder zie ik op xp wel 2 tv voor verbinding net als internet, nmaar bij de 98 niet??

Heb je de partities ook gedeeld op de XP ?

groetjes speedtouch

Ja die zijn gedeeld in beide pc's, de 98 heeft geen ping en ik denk dat de configuratie niet goed is weet iemand hoe dit moet? stapje voor stapje graag:D

is het trouwens wel mogelijk om een LAN verbinding te hebben tussen beide pc's maar een adsl /USB internet verbinding voor beide? of moet de LAN dan ook de internet verbinding zijn?

Dient TCP/IP protocol aktief te zijn voor de verbinding?
Wat is de naam van de LAN adapter in 98?

Ik ben maar een leek dus heb een hoop vraagtekens?????

Laatst bewerkt:
Heb je op xp ook nog een andere firewall draaien?

een andere vraag wat ik niet weet is of in het netwerk bij beide pc's de andere ook zichtbaar moet zijn/geinstallerd moet zijn als onderdeel van het netwerk dus in de netwerk file moet staan? dit lukte me tot heden niet om te doen. Maar xp ziet de andere wel en heeft ping?

Een netwerkje maken met XP is eigenlijk niet moeilijk.

een andere vraag wat ik niet weet is of in het netwerk bij beide pc's de andere ook zichtbaar moet zijn/geinstallerd moet zijn als onderdeel van het netwerk dus in de netwerk file moet staan?
Deze zijn direct zichbaar in xp, bij w98 moet je eerst ff opnieuw opstarten.

Begin eens helemaal opnieuw.
1 controleer en installeer bij beide pc de ethernetkaart, installeer evt de drivers opnieuw.
2 zorg voor een juiste verbinding onderling, rechtstreeks met een kabel naar beide pc hiervoor gebruik je een cross kabel, loopt alles via een router gebruik dan de straight kabel.
3 voor opnieuw de netwerkinstallatie uit met de Xp, maak tijdens de instal de diskette voor andere pc in het netwerk.
4 plaats de diskette in de pc waar W98 opdraait.
5 start de pc opnieuw op.
6 deel op beide pc de partities.

suc6 groetjes speedtouch

is het jou gelukt?, bij mij noch niet, maar met dat schijfje werkyt niet en die wizard weet iemand nog wat?

Ik gok er maar op dat hier verder gegaan dient te worden i.v.m. dubbel topic.

Bij mij is het in ieder geval nog niet gelukt .
Xp ziet consequent de 98 pc maar 98 is niet tot samenwerken aan te zetten. Soms wel ping meestal niet.
Diskette werkt ook bij mij niet. Nu heb ik geprobeerd de 98 handmatig te configureren maar dat heeft nog geen zoden aan de dijk gezet.

Vreemde zaak is dat xp wel sommige data's (zij het niet veel) heeft ontvangen van de 98 anders om echter niet en ik krijg de 98 ook niet in de ms home op xp andsom krijg ik ook de xp niet zichtbaar in 98

Ik heb overigens een lan verbinding gemaakt

maar er is wel een vaag contact.
als je in ms-dos-prompt ping vervolgd door spatie en dan het ip adres van de xp computer invoert krijg je dit:

voorbeeld:
1. voor C:\WINDOWS>ping 10.0.0.155

Microsoft(R) Windows 98
(C)Copyright Microsoft Corp 1981-1998.

C:\WINDOWS>ping 10.0.0.155

Pingen naar 10.0.0.155 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.155: bytes=32 time=1ms TTL=128
Antwoord van 10.0.0.155: bytes=32 time<10ms TTL=128

Pingstatistieken voor 10.0.0.155:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddeld = 0ms

C:\WINDOWS>

ik ben geen computer expert, dus ik zou egt niet weten waar nou de fout zit.

ping betekend dat er echo is maar ik ben bang dat dat nog niet betekend dat er data verkeer kan plaatsvinden

ik zit met hetzelfde probleem. m.i. is het een configuratiekwestie in voornamelijk 98

je bent in ieder geval verder dan ik, hoezo is een netwerk maken makkelijk?:rolleyes:

als iemand de oplossing weet plaats hem hier dan aljebliefd

Gr. bjrn

bjrn schreef:
als iemand de oplossing weet plaats hem hier dan aljebliefd

Kan je duidelijk uitleggen wat je nu allemaal heb gedaan, het is verwarrend voor ons als je hierover verschillende topics hebt lopen.

Ik heb het zojuist nog uitgeprobeerd om een netwerk te maken met dualboot computers met Xp en w98se
Dit heeft niet langer geduurt dan 30 sec voordat alles draaide.

1. zorg dat de ethernet kaart goed is geinstalleerd, als dit het geval is zie je bij W98se een pictogram (Netwerk omgeving) op het bureaublad.
2. Maak je netwerk overnieuw op de Xp comp. en maak een nieuwe diskette aan tijdens de setup wizard.
3. Plaats de diskette in de W98 comp. en klik op Netsetup van de diskette.
4. Windows komt nu met de opdracht om de pc opnieuw op te starten.
5. Na de opstart is het netwerk gemaakt, nu kan je de schijven gaan delen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan