9800 pro probleem (strepen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
hallo,

ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar het probleem is nog steeds niet opgelost en ik kon mijn vorige thread niet meer vinden
vandaar dat ik de vraag hier weer opnieuw stel
hopelijk kan iemand op dit forum me hiermee helpen

ik heb namelijk een probleem met mijn videokaart, hij geeft strepen door het beeld bij bepaalde spellen
hij doet dit echter alleen bij nieuwe spellen zoals rollercoaster tycoon 3, halflife 2 en GTA san andreas
daardoor denk ik dat het iets softwarematigs is

ik heb het volgende systeem:

-asus A7N8X-E deluxe mobo
-2800+ processor
-1024 mb ddr ram
-club 3D 9800 pro met 128 mb
-480 watt voeding
-60 GB harde schijf
-NEC dvd burner

ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk echt dat het iets met de software te maken heeft want bij oudere spellen (zoals C&C tiberian sun) doet alles normaal zonder strepen of iets

alvast bedankt

mvg

Misha

PS weet iemand hoe ik aan een CD met drivers en troep voor een 9800 pro kan komen??

bedankt voor de reacties, maar de drivers zijn het probleem niet
heb die al meerdere malen opnieuw geinstalleerd

Heb je ook al gecontroleerd of de grafische kaart goed zijn koeling krijgt?
Zeker een punt om even aandacht aan te besteden.

Radeon 9800pro

Ik wil nog het volgende toevoegen:

Heb je eventuele resten van oudere drivers wel volledig gewist?

Hier is een tool voor:

klik Hier

Heb je Microsoft .NET Framework 1.1 samen met Service Pack 1 geïnstalleerd?

Mvg

de kaart krijgt zeker weten genoeg koeling
er zit namelijk een zalman cooler op met 2 enorme koelblokken en een OP-1 fan, dus aan de koeling ligt het naar mijn weten niet

wat betreft de oude resten van drivers, daar ligt het ook niet aan
heb een tijdje geleden windows opnieuw geinstalleerd en daarbij de schijf geformatteerd, dus oude resten kunnen er niet op staan
heb niettemin wel ff dat progje gedraaid maar het had geen enkel effect, helaas...

ik heb mijn computer een week geleden naar de mycom gebracht en daar dachten ze dat het aan de mobo/videokaart combi lag (de 2 afzonderlijk zouden prima in orde zijn, maar samen werkte het niet goed) ze raadden me hierbij dit nieuwe mobo aan wat ik nu heb (asus A7N8X-E deluxe) wat ze er dus ingebouwd hebben
blijkbaar ligt het daar niet aan, want het probleem is er nog steeds
desalniettemin heb ik er geen spijt van dat ik mijn computer naar de mycom heb gebracht, want ik vind dit nieuwe mobo echt geweldig met al die nieuwe snufjes en zooi

maar goed, ik heb microsoft.net framework 1.1 geinstalleerd en daar lag het ook niet aan, want de strepen blijven

beetje domme vraag misschien, maar waar kan ik service pack 1 vinden?? ik krijg er alleen maar updates voor, maar daar heb ik niks aan, want ik heb service pack 1 niet :)

iemand een linkje????

ok bedankt, maar zou het niet kunnen liggen aan de stroomtoevoer of zo?? iets met de voeding misschien? ik weet het niet, maar ik heb nu al een hoop geprobeerd dus misschien zou dat het kunnen zijn?

of zou het misschien iets met pixelshader versie kunnen zijn? aangezien hij alleen strepen geeft bij nieuwe spellen die dat vereisen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan