9800GTX fan control probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elduderino81

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
By the way...even over mijn 9800GTX....

Ik heb nTune geinstalleerd, maar iedere keer als ik de ventilator snelheid hoger zet, wordt ie automatisch weer lager gezet......de standaarinstelling is nog niet eens 5% van de maximale capaciteit en ik heb liever een koele GPU en wat meer lawaai dan een GPU van 70 graden met geen lawaai.....
Ik heb het ook al via rivatuner geprobeerd, maar hier hetzelfde verhaal....je hoort de fan even snel gaan en dan stopt ie weer.....
Weet iemand van jullie misschien hoe ik de fan standaar hoger kan zetten...??

De Idle temperatuur is 61 graden en met de fan op 100% is die ong. 50 graden en dat heb ik liever, helemaal als ik games speel die vrij zwaar zijn wil ik gewoon 100% koeling, maar het lukt me niet....

Laatst bewerkt:
driver ( denk ik)

nieuwste driver instaleren
dat moet hem doen :p

in iedergeval dit is een bekend probleem dus verwacht snel een goed oplossing
oh ja gebruik geen nTune dat kan echt je systeem kapot aan gaan

Waarom zo'n rotprogramma? Download Rivatuner -> Openen -> Iets aanvinken -> Dat hij gaat scannen, rebooten en daarna instellen.

Ik heb rivatuner eerst geprobeerd, maar dat had hetzelfde effect,.....als ik de fan hoger had gezet en dit had bewaard dan kon je bij het opstarten horen dat ie even aanging en daarna direct weer uit om niet weer aan te gaan...

Ook heb ik al de nieuwste drivers geinstalleerd.....

ik heb hetzelfde met mijn 9600GT.
Fan draait idle op 35% terwijl ik deze ook niet hoor als ie op 50% zou draaien.
Het jammere is dus dat ie in games max 45% draait en de kaart dus nogal warm word.

Aangepast met rivatuner maar zo gauw ik een applicatie/game start dat de gpu aanspreekt, springt hij terug naar de oude waardes. Zeer vervelend!

Ik wil de fan idle op 50% instellen en sneller laten draaien als de gpu warmer word.

Ik snap het dus ook niet dus ik ga dit topic volgen:p

edit: zie net pas dat het laatste antwoord is gegeven op 10-05. Elduderino81 heb je al een oplossing?

Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste (beta)drivers geinstalleerd en nu werkt het wel goed.....

waarom weet ik ook niet, eerst werkte het namelijk niet en hoorde je even de fan omhoog gaan en na een paar seconden stopte ie weer, maar nu werkt het....

Ik heb trouwens ook wat "energiebesparende opties" uitgezet in de bios, het zou hier ook mee te maken kunnen hebben...

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan