9800GX2 Hij is er!

Status
Niet open voor verdere reacties.
whehe dat is het zeker kickuh juist maar gebruik ook veel grafische programma's, muziek en video bewerking :P

je kan nu inderdaad beter voor de 3780 gaan die is nu een stukje goedkoper he
anders geef je zoveel geld uit !!!

Echter, zoals altijd komen prestaties met een prijskaartje. De adviesprijs van de GeForce 9800 GX2 is 550 euro, de geteste kaart van Point-of-View kost € 499 en de XFX is verkrijgbaar vanaf 509 euro. Dat blijft heel wat als je bedenkt dat de ATI Radeon HD 3870 X2 al voor net iets meer dan 300 euro in de prijsvergelijker te vinden is. Dat betekent een prijsverschil van 200 euro ofwel zo'n 65%. Dat gigantische prijsverschil is wel te verklaren: allereerst is de G92 een grotere, en dus duurdere chip van de RV670. Daarnaast is nVidia ontwerp met twee PCB's ook een stuk duurder te produceren dan ATI's dual-GPU kaart waar de chips naast elkaar zitten. Die keuze is ook wel weer te verklaren; twee losse PCB's zorgt ervoor dat je flexibeler banen op de PCB kunt routeren, waardoor je hogere geheugensnelheden kunt behalen. Hoe het ook zij; als het op prijs/prestatie-verhouding aankomt wint ATI het met twee vingers in de neus.

Bron: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpoZGea/nVidia_GeForce_9800_GX2_test/14

huu....
ik denk niet dat NVidia zomaar zo een prijs geeft meschien moet je em toch eerst ontdenkken om te kijken welke beter is!

huu....
ik denk niet dat NVidia zomaar zo een prijs geeft meschien moet je em toch eerst ontdenkken om te kijken welke beter is!

Oke , ik heb zelf die info niet gelezen
en heb dus ook niet naar de prijs gekeken dus is even schrikken maar ja ......

@BluRay

Jouw reactie kwam 2 min. later dan mijn post, volgens mij heb je dat artikel nog niet goed doorgelezen. Als je dat nou eens eerst doet (met benchmark).

@BluRay

Jouw reactie kwam 2 min. later dan mijn post, volgens mij heb je dat artikel nog niet goed doorgelezen. Als je dat nou eens eerst doet (met benchmark).

ahha als ik het dik gedrukte lees is het al genoeg voor bluray !

Laten we een paar dingetjes niet vergeten. De drivers van zowel de HD3870 X2 als de 9800GX2 zijn nog niet optimaal. Sommige vreemde resultaten in benchmarks, zijn dan ook te wijten aan driver-problemen. Ook de prijzen zijn nog niet echt ''gesetteld'', van de 980GX2 zullen ze nog wel wat omlaag gaan.
Ik denk dat je het best nog even kan wachten met het kopen van nieuwe videokaart, als je twijfelt tussen deze twee, om de genoemde redenen.

Verder, als je het beste van het beste wilt moet je gewoon voor de 9800GX2 gaan. Neem je genoegen met iets minder prestaties, dan is de HD3870 X2 absoluut de betere keus.

@BluRay,
Drie 9800GX2's kan niet, maximum is twee van die kaarten. Twee 9800GX2 is namelijk Quad-SLI, geen Triple SLI of 3-way SLI. Want de 9800GX2 heeft al twee GPU's aan boord. :)

@BluRay,
Drie 9800GX2's kan niet, maximum is twee van die kaarten. Twee 9800GX2 is namelijk Quad-SLI, geen Triple SLI of 3-way SLI. Want de 9800GX2 heeft al twee GPU's aan boord. :)

Helemaal vergeten

Kan gebeuren. :)
Een beetje gelijk heb je trouwens wel, theoretisch moet gamen kunnen op 6 GPU's, maar de voordelen van 6 GPU's wegen dan niet meer op tegen 4 GPU's door de overhead.

Ja ......
Pff ik zou het zelf niet doen hoor dan ga je ook overkill !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan