98se formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

_emile_

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Berichten
1.998
hallo

ik heb nog een oude pc 98se liggen. maar het lukt niet om windows 98se er op nieuw op te zetten. dit lukt niet omdat hij aangeeft dat hij schijfcontrole niet kan vinden. als ik bios instel om eerst de cd te lezen en dan installeren dan zegt hij dat er fouten op de schijf staan die gerepareerd moeten worden. en via windows de partities formateren volgens mij kon dat bij de c: niet

bedankt alvast
 
ga het proben maar wel klein bestandje om op cd te ztten
 
:confused: Het is een flopimage, dubbelklikken met een flop in de drive en ermee opstarten.
 
moet dit perse met floppy ik download nu met machine zonder flopp
 
Tja, dan heb ik nog één optie.

Emuleer je de image met Nero naar een cd, kan ook, en zet later de inhoud erbij, zoek naar Winimage op die image te openen.

Overigens zijn niet allen 98SE cd's bootable, alleen de laatste versies en die van de PC bakkers.
 
hoe emuleer je dat wil je dit alles ff in stappe uitleggne

net had ik gewoon het .exe file gebrand en ermee gestart. maar gebeurde nix
 
Dat is niet zo gek, dat kan zo niet.

Je hebt Winimage en Nero 7 nodig, bestand uitpakken met Winimage, save as, dan opslaan als een IMA bestand, en met Nero een opstartbare CD freubelen, met dit bestand als het image bestand.

Nog eenvoudiger, hang er even een floppy drive aan, en maak hem daarmee.
 
maar als ik em nou via usb overzet als nog steeds .exe . en dan zet ik dat op floppy op die oude pc en dan in bios floppy als 1e zetten. en dan indelen ofzo?
 
Ik zei toch dat het zo niet ging! lees mijn vorige reply nogmaals.

Het is een zelfextracting image make flop file, en alleen op mijn manier te gebruiken zonder floppy drive om te maken.
 
sorry, dus als ik het goed begrijp doe ik

1. ik maak een .img file van boot98se met nero een multisessieschijf

2. ik pak het uit met winimage. en sla het op als een IMA

3. ik maak een opstartbare cd

4. ik stop de cd in de oude 98se

moet ik het zo doen?
 
Die gedownloade exe is al een image, die pak je uit met Winimage, en save hem als een IMA file, dan kun je die opgeven bij het maken van een opstartbare cd.
 
ok alles gedaan wat je zei en werkte maar als ik nu cd opstart in 98se. dan moet een een A: opgeven
dat doe ik dan iets van WWMB dan kom ik een een duits progamma
dan installeer ik iets van bootmanagerj
en wat moet ik dan doen???
 
Heb je wel Nero 7?

Nog een keer, gebruik een cd rw, kost het je geen cd's,:) , je hebt nu de boot98se.exe, je opent winimage, en gebruik file open, zoek die boot98se.exe op, gebruik save as, maak dan de file 98SE.IMA en plaats hem ergens waar je hem wilt hebben, start Nero rom, kies voor nieuw en voor cd-rom (opstartbaar), kies bij image bestand voor het bestand 98SE.IMA, en geef aan nieuw, dan in Nero voor branden kiezen, krijg je weer de popup, en daar nogmaals voor branden kiezen.

Weet niet wat je met WWMB bedoeld, en ook niet met de rest wat je ziet.:confused:
Een bootmanager?

De hele bedoeling is alleen om een flop te emuleren naar een opstartbare CD, die zich voordoet als een flop.

In die tijd dat je er nu mee bezig bent, had je allang via de even overgeplaatste floppydive een flop kunnen brouwselen.:cool:
 
lol maar ik heb ook alles gedaan wat je zei in je eerste alinea.
het programma is gewoon duits en je kan wat kiezen met partities maar ik snap het programma niet.
 
ik stop de cd er dus in dan gaat hij een serie met gegevens geven. uiteindelijk komt er

dos dir A:
dan doe ik A: dir
om te kijken wat er allemaal inzit
dan probeer ik ze een voor 1 en WWMB of iets dergelijks is dus het programma
grijs menu blauwe achtergrond. met duitse text moet je eerst een paar x op ok drukken
en dan heb je een groot menu met allerlei opties
 
Mooi hè:love: , dat is het image bestand van Nero zelf, niet de 98se.IMA, dat is een DRDOS image flop met een bootloader.

Oftewel, je hebt de verkeerde gebrand.:(
 
ik heb echt alles gedaan wat je zei hoor want hij gaf geen problemen behalve dat eer een popupje kwam dat zei dat dat bestandje niet door computers zonder cdspeler kon geopend worden
 
Nogmaals, hang die floppydrive even in je comp erbij, schakel hem in, in de bios, kun je later weer uitschakelen, en maak daar die flop, en zet alles weer terug.

Dit wordt anders een neverending story.

Je hebt denkelijk niet gekozen bij opslaan als, voor de extensie IMA bij oplaan als type, dan gebruikt hij zijn eigen IMA bestand, heb het net even uitgeprobeerd, en dan krijg idd die drdos met die bootmanager.
 
Laatst bewerkt:
ok nu klopt die wel:p je had gelijk maar dat komt omdat allebei de .IMA bestanden allebei op de D: schijf zaten en ik ging er van uit dat ik nero op de C: had gezet.

naja ok als ik de schijf er in doet en er mee opstart heb je drie keuze's
1 met cd opstarte
2 zonder cd opstarte
3 veilige modus d8 ik

wat moet ik kiezen want als ik 1 kies dan moet je weer een A:> kiezen

er zit nu wel een engelse help bij:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan