$_GET probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitme007

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Even een regel uit mijn scriptje...

Goed, als jullie dit zien weten jullie vast wel wat ik wil... is makkelijker dan uitleggen :P

PHP:
if($_GET['cat'] != "Anti-Cheat" || "Maps") {

Waar zit mijn denk fout???

PHP:
if($_GET['cat'] != "Anti-Cheat" || $_GET['cat'] != "Maps")
{

Geplaatst door masterprut
PHP:
{
Stomme n00b, dat is de fout helemaal niet...

die moet je allereerst nog aflsuiten met een andere accolade } En je manier van dat gedoe is nogal vreemd, maar dat moet jij weten .. ik zou alles zo doen:

PHP:
if($_GET['cat'] != "Anti-Cheat" OR "Maps") { 
//dingese
}

Geplaatst door ettie
Wat zijn we weer lekker vriendelijk :thumb:

die moet je allereerst nog aflsuiten met een andere accolade }
Ow ?
Niets moet ... Je kan 't if statement ook weghalen. En als je maar 1 regel aan PHP code na die if gebruikt, zijn die accolades niet verplicht, waardoor je 1e weg kan laten. Verder weet masterprut heus wel dat er een } aan het eind moet, echter, de topicstarter gaf enkel 1 regel code, waarschijnlijk doordat de PHP parser een fout detecteert op die regel. Dan kun je er vanuit gaan dat de topicstarter die } er zelf al neer heeft gezet.
En je manier van dat gedoe is nogal vreemd, maar dat moet jij weten .. ik zou alles zo doen:
PHP:
//dingese
}
Grappig dat je masterprut een n00b noemt, terwijl jouw code ook van geen kant klopt :)
PHP:
if(($_GET['cat'] != 'Anti-Cheat') OR ($_GET['cat'] != 'Maps'))
{
// code
} // Speciaal voor ettie, een } om 't einde van de statement aan te geven
En dit stukje code klopt overigens alsnog niet. Hier check je namelijk of de waarde van $_GET['cat'] niet gelijk is aan 'Anti-Cheat' OF niet gelijk is aan 'Maps'. Als de waarde 'Maps' is, is hij niet gelijk aan 'Anti-Cheat', is de waarde 'Anti-Cheat', dan is hij niet gelijk aan 'Maps', oftewel de code binnen dit statement zal altijd uitgevoerd worden. Dan kun je net zogoed:
PHP:
if(1)
{
// je codes
}
Doen.

Succes :thumb:

// Edit: Typo.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ettie

Beste ettie,

Je mag best wat respect tonen jegens masterprut. Hij is altijd bereidwillig om iemand uit de brand te helpen. Mijn petje af. :thumb:

Wat je aan je code liet zien is in feite een dubbele ontkenning, hetgeen in een "waar" resulteert, zoals JPeetje dat ook laat zien.

Ik zal maar weinig zeggen, maar als je een PSD(later te gebruiken voor elke programmeertaal) kan ontwikkelen zonder vooraf reeds een aanvang te nemen met het programmeren v.d. probleemstelling, dan pas mag je goed noemen. PSD is een bewijsstuk voor de correctheid van een programma.

Dennis.

Geplaatst door ettie

En je manier van dat gedoe is nogal vreemd, maar dat moet jij weten .. ik zou alles zo doen:

PHP:
//dingese
}

OR en || zijn trouwens hetzelfde.
Tevens is het netter om het stuk voor stuk te doen. Dus niet zoals jij het doet maar

PHP:
{
  // Die 'dinges' van jou ... :r
}

Eerst nadenken voordat je iets stoms zegt :)

(credit naar degene die dit in z'n handtekening heeft staan :D)

Jongens jongens... dit is AL LANG opgelosd... dankzij masterprut en JP'tje btw...

Enneh... wat je zegt ben je zelf met de kop door de helft..... :P:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan