$_GET waarde + 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

eisdatop

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Hallo allemaal!
Ik ben bezig met iets, en nu wil ik een link maken naar iets met een hoger id.
Zoiets als onder de pagina:
Ga naar het volgende bericht

Ik denk dat het zoiets moet zijn, maar het werkt niet zo...
PHP:
$volgende= "$_GET['id']+1";
echo "<a href=index.php?pagina=artikel&id=$volgende>Ga naar het volgende bericht</a>";

Ik krijg een foutmelding:S Ik doe iets fout... maar wat?

:confused:

Anders post je de foutmelding ook ff ? :)

En anders probeer je iets als dit

PHP:
$volgende = $_GET['id'] + 1;

echo "<a href=\"index.php?pagina=artikel&amp;id=" . $volgende . "\">Ga naar het volgende bericht</a>\n";

Dank u:D Ik dacht al wel dat het fout zat in de $vorige.

Maar waarom escape jij al die \" ?? ik doe dat niet, omdat het allemaal typewerk is.. Of is dat een regel die iedereen gebruikt ofzo? en waarom op het einde \n ?:confused:

\n is newline in html. Je hebt ook nog iets als \r\n maar ik gebruik lekker \n :D

probeer maar es
PHP:
echo "asdf";
echo "blablabla";

In de PHP code staat alles keurig onderelkaar zodat je het zelf nog kan lezen, maar open nu de html code es.. Alles staat naast elkaar. Da's niet te lezen natuurlijk.

ik escape de \" in het a element omdat et 'n HTML standaard is (ofzo :D). href=url is niet netjes. href="url" is netter en voldoet aan die HTML standaarden.

Geplaatst door masterprut

ik escape de \" in het a element omdat et 'n HTML standaard is (ofzo :D). href=url is niet netjes. href="url" is netter en voldoet aan die HTML standaarden.
offtopic: Éigenlijk moet je dan ook die "&" vervangen door "&amp;" :p

hm, ik dacht er wel aan, maar vergeten. maja, aan de html standaarden voldoet z'n site toch al niet :D :thumb:

Tjah... om mijn hele site te voorzijn van /" en /n dan ben ik nog wel eventjes bezig...:confused:

Je kan ook 'n template parser nemen, of idd bij elke echo 'n \n zetten. Tis netter maar kost wel meer tijd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan