$_REQUEST[] gegevens behouden

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb een pagina met een zooi textvelden, checboxen en radiobuttons die in een form zitten. Onderaan heb ik 2 textvelden met email en naam.

Als de gebruiker op submit klikt en de naam en email correct zijn word er een email verstuurd en enkele sql querries uitegvoerd, afhankelijk van de ingevulde textvelden, en aangevinkte checkboxen.

Als de naam of email echter niet correct is, dan krijcht de gebruiker de 2 textvelden met naam en email nogmaals tezien met een foutmelding erbei (de andere velden, checkboxen en andere zooi dus niet). Het probleem dat ik nu heb is dat als de gebruiker dan submit de gegevens die eerst waren ingevuld verloren gaan (die van die checkboxen en radiobuttons en andere crap).

De oplossing die ik momenteel heb is die hele zooi wel op de pagina te zetten, maar in een div met als style "visibility: hidden". Dan werkt het, maar heb ik wel een hele lege regio op mn pagina wat niet echt de bedoeling is.

Is er geen makkelijke manier om alle $_REQUEST[] gegevens te behouden achter een extra submit?

Alvast bedankt :D

In plaats van:

PHP:
visibility:hidden;

// kun je beter

display:none;

// gebruiken. Dat neemt geen ruimte in op je pagina.

Jep, dat weet ik, maar dat maakt ook dat de gegevens uit mn form die die style hebben niet gepost worden zodat ik ze niet kan ophalen achteraf. :(

Iemand een andere oplossing? :)

Weet je zeker dat die gegevens niet gepost worden? Bij mij wel hoor.

hm, zoiets?
PHP:
Achternaam: <input type='text' name='achternaam' value='
<?php 
if(!empty($_REQUEST['achternaam'])){
  echo $_REQUEST['achternaam'];
}
?>
' id='achternaam_id_voorbeeld'>
:thumb:

Hey,

Ik gebruik al gelijkaardige code bij al mn form elements, maar dan moet ik ze er nog steeds opzetten, wat ik dus niet wil bij die checkboxes.

Wat ik dus nodig heb is:
- een manier om REQUEST gegevens te behouden zonder ze in nieuwe form element te steken
OF
- een manier om een form element te verberegen (op een manier dat die ook geen plaats in beslag neemt), maar dat de value wel toegankelijk blijft

Een mogelijke oplossing is met een input type hidden te werken, en de gegevens van de checkboxes daarin te coderen, maar dat lijkt me nogal omslachtig, dus een betere oplossing is zeker welkom :)

Dit is dus niet mogelijk? :confused:

Je kunt natuurlijk ook de gegevens in een $_SESSION steken...

Idd, zou ik kunnen doen :)
Ik kijk ff na of het me lukt met een lus :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan