Egel007
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
Hallo,
Tot mijn grote verbazing krijg ik het niet voor elkaar om een sessie te maken en deze uit te lezen. Ik had eerst een loginsysteem met sessies gemaakt, maar ben toch voor cookies gegaan i.v.m. het opslaan van een winkelwageninhoud. Nou het inloggen krijg ik voor elkaar, maar het weergeven van die ingelogde persoon zijn/haar naam, wilt me maar niet lukken. Ik kan de fout ook echt niet vinden.
Misschien hebben jullie een idee? Het is vast iets gigantisch verkeerds wat ik zomaar over het hoofd zie, maar ik zit al de hele dag vanalles te proberen en het blijft verkeerd gaan. Het enige wat ik constant krijg is 'Welkom', maar zonder de naam o.i.d.
Mijn code:
Alvast bedankt!
Groetjes
Tot mijn grote verbazing krijg ik het niet voor elkaar om een sessie te maken en deze uit te lezen. Ik had eerst een loginsysteem met sessies gemaakt, maar ben toch voor cookies gegaan i.v.m. het opslaan van een winkelwageninhoud. Nou het inloggen krijg ik voor elkaar, maar het weergeven van die ingelogde persoon zijn/haar naam, wilt me maar niet lukken. Ik kan de fout ook echt niet vinden.
Misschien hebben jullie een idee? Het is vast iets gigantisch verkeerds wat ik zomaar over het hoofd zie, maar ik zit al de hele dag vanalles te proberen en het blijft verkeerd gaan. Het enige wat ik constant krijg is 'Welkom', maar zonder de naam o.i.d.
Mijn code:
PHP:
<?php
session_start();
$host = "localhost";
$user = "**";
$pswd = "**";
$db = "**";
// Verbind met de MYSQL-server
$actie = mysql_connect($host, $user, $pswd) or
die(mysql_error());
// selecteer de hierboven ingestelde database
$actie = mysql_select_db($db) or die(mysql_error());
if($_POST)
{
$emailadres = $_POST['email'];
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$wachtwoord = md5($wachtwoord);
$query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE emailadres ='$emailadres' AND wachtwoord = '$wachtwoord'";
$result = mysql_num_rows(mysql_query($query));
if($result==1)
{
$cookiewaarde = 'ja';
setcookie("ingelogd", $cookiewaarde);
$_SESSION['naam'] = $result['voornaam'];
echo 'Welkom ' .$_SESSION['naam'];
}
}
else
{
echo "Niet gelukt.";