"A clock interrupt was not received on a secondary processor" na uitstaan PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik krijg als ik mijn PC langer dan ongeveer 6 uur uit heb staan, en dan weer aan doe een blue screen met de volgende foutmelding:

"A clock interrupt was not received on a secondary processor"

Daarna start de computer opnieuw op en werkt de pc weer perfect totdat ie weer een tijdje uitstaat. Ik heb er op zich niet zo veel last van aangezien mijn pc eigenlijk altijd aanstaat, maar soms is het niet erg handig. Ik heb de pc al een jaar, maar heb in het begin wel al wat problemen gehad met blue screens maar die hadden te maken met dat mijn videokaart te warm werd, die is toen vervangen inclusief processor door iemand van dell..

alvast bedankt!

Ik denk dat je Bios batterij leeg is.
Dat is de "Clock".

Maar me pc die blijft na het opnieuw opstarten wel gewoon aan tot ik hem weer uit zet (kan tot 2 weken gaan, met soms wel opnieuw opstarten etc).. En hij is dus nog maar een jaar oud.

nog steeds mogelijk? en wat zou ik daar aan kunnen doen?

Lees dit maar 's even als je wil,maar er kunnen meerdere oorzaken zijn maar deze is wel een onverwachte (deamon tools pro)

daemon tools gebruik ik wel inderdaad, start op met me pc. bedankt voor de link, zal t even doorkijken.

mm zou t inderdaad aan kunnen liggen, daemon tools gebruik ik misschien zelf wel sinds ik deze error vaker te zien krijg (maandje of 2 denk ik).

ga het er is af gooien, en dan laat ik vannacht me pc is uitstaan (zeer uitzonderlijk:P)

laat morgen weten of het direct heeft geholpen!

Er staat ook een directe link naar de download van de nieuwste SPDT driver die 't probleem heeft opgelost.
Thread Albatross16 maart 2008 18.23u

ja ik zag het, maar las ook dat dat niet bij iedereen werkte. ik probeer t nu in 1 keer even, dus daemon tools er helemaal af en als ik dan van het blue screen af ben probeer ik het met die nieuwe driver;) eerst even zeker weten dat het aan daemon tools ligt.

En anders de kast openmaken en de knopcel batterij opzoeken.
Deze vervangen voor een nieuwe.
Meestal is dat een CR2032.

Heb hem anderhalve dag uit gehad, en heb inderdaad geen blue screen meer gekregen:) maar nog niet getest als ie langer uitstaat, ik zal nog melden of het dan ook goed gaat. zet hem alvast op opgelost;)

toch niet opgelost... zelfs een nieuwe gezien, machine_chek_exception:confused:

te heet misschien, maar het rare is dus dat ie t nadat ik hem opnieuw heb opgestart het weer prima doet, pc kan dagen aanstaan.
bios batterij dan vervangen? hoe kan dit er mee te maken hebben dan?

Dat zou niet moeten mogen want je machine is amper 1 jaar oud als ik 't goed zie en een CMOS-batterij moet minstens 5 jaar meekunnen en naar mijn eigen ervaring houden ze 't langer uit.
Maar goed mijn ervaring met Dell is vrij beperkt,al heb ik laatst een nieuwe voor 'n gemeenschapshuis geconfigureerd waar binnen een week 'n geheugenmodule van stuk was die ze,na 'n halve dag via de telefoon verschillende tests te hebben doorgevoerd,wel hebben vervangen.
De foutmelding die je nu krijgt is meestal een hardwarefout.

Most of these errors relate specifically to the Pentium processor family. Similar errors may occur on other processors and will cause similar problems.
Some of the main hardware problems that cause MCEs include:
System bus errors (error communicating between the processor and the motherboard).
Memory errors that may include parity / Error correction code (ECC) problems. Error checking ensures that data is stored correctly in the RAM; if information is corrupted, then random errors occur.
Cache errors in the processor; the cache stores important data and code. If this is corrupted, errors often occur.
Bron: Wikipedia [\QUOTE]

Als zich dit blijft voortdoen zou ik toch 's contact met Dell opnemen!
Succes.

Laatst bewerkt:
Dan ga ik dat (Weer) doen... hopelijk komen ze deze keer wat sneller en makkelijker dan de vorige keer, want dat was nogal een gedoe:confused:

bedankt voor alle hulp, zet het op opgelost en laat nog wel weten wat dell er mee heeft gedaan.

Ja,dat 't een gedoe was heb ikzelf ook ondervonden maar ik wens je ondanks dat toch veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan