A disk read error occured. Schijf defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden problemen met een harde schijf gehad.
Een bedrijfje naar laten kijken, en die bevestigde dat hij kapot was.
Hij heeft toen een bios update gedaan en een nieuwe schijf geïnstalleerd.

Nu, een maand verder, kreeg ik weer problemen.
Ik kreeg mijn computer bijna niet meer opgestart, en als hij opgestart was, dan schoot het scherm na een paar minuten op wit/lijnen.

Ik heb toen geprobeerd windows weer opnieuw te installeren, maar ik kreeg een error (code: 0x80070057). Op Google kwam ik hier niet veel verder mee, maar ik begreep dat dit met formatteren te maken kon hebben.
Ik heb de schijf vervolgens in een andere computer gehangen, geformatteerd en gescand op fouten (gewoon met Windows Schijfcontrole).

Nu heb ik de schijf weer in de computer waar hij uit kwam gehangen.
Mijn BOOT staat ingesteld op de CD/DVD drive, dus ik krijg in het scherm:
'Druk op een toets als u de computer vanaf de cd of dvd wilt opstarten....'

Maar als ik even wacht (2 á 3 seconden), komt er onder te staan:
'A disk read error occured'
'Press Ctrl+Alt+Del to restart'

Mijn vraag is nu of mijn harde schijf waarschijnlijk kapot is?

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

Vr.grt,
Ferry

Adh van die foutcode kom ik alleen melding over windows live mail tegen.
Wat betreft read disc error, ligt het als ik jouw verhaal goed lees niet aan de hd, maar aan de dvdschijfje of de speler.
Is de schijf niet vervuild door diepe krassen of vetvlekken oid.

De harde schijf kan je desnoods vooraf ff checken op fouten, hang deze dan in de andere pc zoals je eerder hebt gedaan.
Met crystaldiscinfo of met hdtune kan je de hd laten controleren op fysieke fouten.

Als het een Harde schijf is met een SATA aansluiting, sluit ze dan eens aan op een andere sata controller van het moederbord. Als het probleem zich dan niet meer voordoet is de sata controller defect. Of eens proberen met een ander SATA kabeltje.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een HD met een SATA aansluiting. Ik heb hem ook al op een andere SATA output aangesloten en tevens een andere SATA kabel gebruikt. Ook een andere SATA-stroomkabel (dus stroomtoevoer voor de HD). Maar met al deze aanpassingen heb ik hetzelfde effect.
Het komt dus niet door de sata controller, of beide aansluitingen zijn defect, maar dat lijkt me sterk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan