A-Open AX4G Pro grote HD ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Windows XP sp 2,
P4 2.4 Ghz, 1024 Mb ram, 80Gb harde schijf.

Moederbord: A-Open AX4G Pro

Kan iemand mij helpen met het vinden van informatie of dit moederbord (IDE-aansluiting) ondersteuning biedt voor een ATA harde schijf van bijv 300 of 320 Gb? Ik heb nu een ATA 100, 80 Gb.

Groet, Dick

Hang hem er gewoon aan, wordt hij niet volledig herkent, lees dit dan even.

Je kunt natuurlijk ook een Promise SATA controller PCI kaart en een SATA 3gb/s schijf aanschaffen, die kun je dan altijd meenemen na een upgrade eventueel.

Ik heb de HD nog niet gekocht. Ik wil me eerst inlezen en informeren of het op deze PC een haalbare kaart is.

Ik heb nu XP voorgeinstalleerd op de HD. Met een Restore partitie. Helaas geen cd of dvd met XP. Ik probeer het programma HD-Clone te gaan begrijpen, om een 1 op 1 kopie van de HD te maken. En ik hoop dat de PC dan met de juiste instelingen van de nieuwe HD, wil opstarten van die nieuwe HD. Maar ik heb met inbouwen van HD's en met HD-Clone ( http://www.miray.de/download/sat.hdclone.html ) geen enkele ervaring. Dus veel lezen op dit moment. Ik heb al gelezen dat het iemand lukte om een 1 op 1 kopie te maken van zijn HD, maar dat hierna de nieuwe HD "gezien" werd met de grootte van de oude HD. Wat ook logisch lijkt met een 1 op 1 kopie. :confused:

Ik zou graag van tevoren (met redelijke zekerheid) weten of dit moederbord die grotere HD aan kan.

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan