A-schijf kapot: booten van cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
320
Van mijn laptop met W98 is de A-schijf kapot.

Hoe kan ik rechtstreeks van cd-rom met W98 rebooten?

Sundance
 
Als die cd bootable is dan moet je in je bios de opstart volgorde veranderen naar cd-rom.............
 
Bedoel je daarmee te zeggen dat een installatie cd niet automatisch bootable is?
 
de cd is wel bootable, je moet alleen in de bios aangeven dat hij niet eerst van bv de floppy of de c schijf moet booten maar als eerste van de cdrom.
tenminste als je bios dit ondersteund.
 
klopt ja, latere windowsversie's wel weer

oaky, kan ik van mijn W98 installatieschijf op mijn desktop een installatie cd maken op een zelf te branden cd?

zo ja, welke informatie/bestanden moet ik dan op de bootable cd plaatsen?

wordt bij het opnieuw installeren van W98 het oude register helemaal vervangen door een nieuw en schoon register?
 
Geplaatst door Sundance
oaky, kan ik van mijn W98 installatieschijf op mijn desktop een installatie cd maken op een zelf te branden cd?
Is dat zo'n restore cd die bij je desktop is geleverd?
Dat zal dan niet gaan werken die hoort alleen bij die desktop.
Heb je gewoon een win98 cd, dan kan je die gewoon gebruiken om op de laptop te installeren.
 
Ik heb een losse cd met W98.
Als ik via de bios de boot driver op de cd-rom heb gezet, dan is het voldoende - na te zijn opgestart - om setup te activeren?
 
Geplaatst door Sundance
Ik heb een losse cd met W98.
Als ik via de bios de boot driver op de cd-rom heb gezet, dan is het voldoende - na te zijn opgestart - om setup te activeren?

Ja, setup zal vanzelf starten.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan