a:/ wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry49

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
hey beste mensen hier ik zit met het probleem me a:/ diskette wil geen opstart diskete meer aan pakken

ik heb een acer travelmate 513dx laptop met 64mb ram geheugen een intel mobile celereon-A 400mhz(6x67)
met windows me erop op deze laptop dit een bios van acer gemaakt op 12/25/99

me a drive word gevonden in windows maar als ik me computer wilt formateren heb ik dus een opstart flop in gebruik nu sinds kort wilt me laptop de opstart flop niet meer starten
ik heb geprobeerd me bios te flashen maar ook dat wil niet . er word gezegt dat me baterij daarvoor te zwak is
ik hoop dat julie me verder kunnen helpen

alvast bedankt en gegroet van
harry

En als je de adapter er nu es in doet dan?

Je formateert wel onder DOS he?

tuurlijk zit me adapter erin en ik kom de dos niet in omdat me flopie drive de opstartflop niet wilt lezen dus met andere woorden ...
ik heb de flop als 1ste opstart medium ik heb er een windows me opstart flop in zitten en hij leest de flop niet hij pakt dan gelijk de hard disk in plaats van de flopie drive terwijl me flopie drive onder windows wel wil werken werkt het in de opstart procedure niet

Je draait Win98?

Dan kan je vlak voordat win98 opstart, op F8 drukken en de DOS-mode kiezen.

Dan kan je ook formateren met de commando format c:.

zoals ik in me 1ste mailtje al had geschreven draai ik onder windows ME

werkt het ook mee, bij opstarten op F8 drukken en kiezen voor "Opstarten in MsDos modus"

Heb je geen Windows 98 cd? Vaak kan je hier ook van opstarten. Legale versies in ieder geval wel.

het opstarte van de a diskete

goed middag menssen ik dank u vriendelijk voor de andworden die ik heb gehad he maar wat ik dus ook doe ik krijg mijn a schijf echt niet aan de praat ik schrijf dit nu even zelf voor heen heeft mijn oom zeger geshreven dus ja ik weet dus ook niet hoe ik hier uit kan gaan komen maar nog maals heel veel dank voor de hulp ik zal eens zien of ik van dat ding een maneuwel kan gaan krijg eens zien of ik daar wat in kan vinden ik weet niet veel van pc af dus doe mijn best dus menssen bedankt nog maal maar weet iemand wat hou ik me aan bevolen om dit probleem op te lossen

Re: het opstarte van de a diskete

Geplaatst door harry49
goed middag menssen ik dank u vriendelijk voor de andworden die ik heb gehad he maar wat ik dus ook doe ik krijg mijn a schijf echt niet aan de praat ik schrijf dit nu even zelf voor heen heeft mijn oom zeger geshreven dus ja ik weet dus ook niet hoe ik hier uit kan gaan komen maar nog maals heel veel dank voor de hulp ik zal eens zien of ik van dat ding een maneuwel kan gaan krijg eens zien of ik daar wat in kan vinden ik weet niet veel van pc af dus doe mijn best dus menssen bedankt nog maal maar weet iemand wat hou ik me aan bevolen om dit probleem op te lossen

Graag leestekens gebruiken. Dit leest niet prettig zo.

Al geprobeerd om in de bios de A: drive als ENIGE opstartmedium te selecteren?
Als je een optie "Try other boot devices" hebt, moet deze op NO.

Zet voor de zekerheid "Floppy Drive Seek" op "enabled"

optart disk werkt weer

menssen bedankt maar als werkt weer na ik als uit elkaar genomen heb en even de baterij er hui gehaalt heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan