A0index is geen index in deze tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos vogelaar

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Ik krijg bij het openen van mijn database de volgende melding:

A0index is geen index in deze tabel.
Heeft iemand een oplossing hoe ik de tabel toch kan openen?
Alvast bedankt!

Jos

Kun je de tabel wel openen in Ontwerpweergave? Zo ja, dan kun je via het menu <Beeld>, <Indexen> de verkeerde indexverwijzing verwijderen.

Kun je de tabel wel openen in Ontwerpweergave? Zo ja, dan kun je via het menu <Beeld>, <Indexen> de verkeerde indexverwijzing verwijderen.

Ik krijg direct de foutmelding, zowel als ik het bestand dubbelklik, als wanneer ik het bestand probeer te openen via Bestand-openen. Heb jij nog een andere manier dan?

Ik was al een stapje te ver; niet goed gelezen... :o Misschien kun je de db openen met de <Shift> toets ingedrukt. Dan geldt verder de vorige post.
Alternatief: nieuwe db maken, en de tabellen stuk voor stuk importeren uit de oude. En gelijk controleren of de index corrupt is.
Ik weet zo gauw geen manier om een index vanuit een andere db te openen, maar het moet vermoed ik wel kunnen met een Recordset. Moet ik nog induiken...

Ik was al een stapje te ver; niet goed gelezen... :o Misschien kun je de db openen met de <Shift> toets ingedrukt. Dan geldt verder de vorige post.
Alternatief: nieuwe db maken, en de tabellen stuk voor stuk importeren uit de oude. En gelijk controleren of de index corrupt is.
Ik weet zo gauw geen manier om een index vanuit een andere db te openen, maar het moet vermoed ik wel kunnen met een Recordset. Moet ik nog induiken...

Ik wil best een nieuwe db maken en de oude tabellen importeren, maar hoe kom ik bij die tabellen dan? Ik krijg ze niet in beeld..
PS: met SHIFT openen lukt ook niet, geeft de zelfde fout..

Dan ligt het probleem een stuk dieper; de database zou wel eens corrupter kunnen zijn dan goed voor hem is... Ik zal eens kijken of ik wat informatie kan opduikelen. Want voorlopig zit ik nu zonder ideeën. :(

Dan ligt het probleem een stuk dieper; de database zou wel eens corrupter kunnen zijn dan goed voor hem is... Ik zal eens kijken of ik wat informatie kan opduikelen. Want voorlopig zit ik nu zonder ideeën. :(

HEeft het zin om de file even aan je toe te sturen?

Kun je doen; misschien krijg ik 'm wel open. Kun je hem klein genoeg zippen dat hij op het formum past?

Je bent overigens niet de eerste met dit probleem:

Symptom: "AOIndex is not an index in this table"
Dirk Goldgar (Microsoft Access MVP) traced this problem back to faulty entries in the MSysAccessObjects table. He reports that the problem can be solved by deleting the faulty entries, and creating a valid primary key.

Download his solution from http://www.datagnostics.com/dtips/fixaoindex.html, or use the use the code (at right) like this:

1.Make a copy of the mdb file while Access is not running.
2.In another database, paste the function at right into a module.
3.Open the Immediate Window (Ctrl+G), and enter:
FixBadAOIndex("C:\MyPath\MyFile.mdb")
using your database name in the quotes.

Je bent overigens niet de eerste met dit probleem:

Symptom: "AOIndex is not an index in this table"
Dirk Goldgar (Microsoft Access MVP) traced this problem back to faulty entries in the MSysAccessObjects table. He reports that the problem can be solved by deleting the faulty entries, and creating a valid primary key.

Download his solution from http://www.datagnostics.com/dtips/fixaoindex.html, or use the use the code (at right) like this:

1.Make a copy of the mdb file while Access is not running.
2.In another database, paste the function at right into a module.
3.Open the Immediate Window (Ctrl+G), and enter:
FixBadAOIndex("C:\MyPath\MyFile.mdb")
using your database name in the quotes.

Ik zal je de mdb sturen, zodat jij als je tijd hebt ook even kunt proberen of jouw gevonden oplossing succes heeft.
Ik ga vandaag ook even stoeien, als ik er even de tijd voor vinden kan.

Bijlagen

Zal er naar kijken als ik vandaag tijd heb...
Ik krijgh hem overigens wel geopend als ik de foutmelding wegklik. In de tabel [Product verkoop aktueel] kom ik dan records tegen die niet te lezen zijn: zie plaatje.

Bijlagen

• Index probleem.jpg
    Index probleem.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan