A2 Racer 3 Davilex (Spel werkt niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Berichten
114
Hallo,

Ik probeer al een tijdje A2 Racer 3 teinstalleren op mijn pc. Tijdens de installatie krijg ik al vreemde meldingen. (Zie afbeelding1). Ik klik hier op "ok". Daarna kan ik het spel gewoon op starten. Ik kies een auto enz. en klik op "start". Ik krijg dan een laadscherm met zo'n laadbalk onder in. Als deze vol is krijg ik de volgende fout melding (Zie afbeelding2) Ik klik op "ok" en ik keer terug naar het startscherm van het spel.

Wat moet ik hier mee??
 
Laatst bewerkt:
Een ideetje

maar als je nou eens probeert of je de service Pack kunt updaten want hij zegt dat hij 3 nodig heeft en jij hebt 1
 
Re: Een ideetje

Geplaatst door traxion
maar als je nou eens probeert of je de service Pack kunt updaten want hij zegt dat hij 3 nodig heeft en jij hebt 1

Vraagsteller heeft XP en als jij sp3 daarvan kunt vinden graag een linkje ;)

sys88,

Probeer de compabiliteis modus eens of zoek anders op de davilex site voor ondersteuning
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Compatibiliteitsmodus rekent alleen af met de eerste foutmelding (die gaat immers over NT en je kiest dan gewoon 95/98), de tweede blijft echter aanwezig.
 
Van de davilex site:

Het programma werkt niet onder Windows XP. Wat kan ik daar aan doen?

Dit programma is ontwikkeld voor Windows 95/98/ME. Het is nooit getest onder Windows NT/2000/XP.
Microsoft heeft het besluit genomen om Windows 95/98/ME, wat voornamelijk in de thuis-sfeer gebruikt werd, niet verder te ontwikkelen. Windows XP Home wordt weliswaar gepresenteerd als de opvolger van Windows 98/ME maar is dat niet. Windows XP is gebaseerd op de technologie van Windows NT. Veel programma’s die zijn ontwikkeld voor Windows 95/98/ME werken onder anderen niet onder Windows XP omdat de aansturing van de hardware onder Windows NT radicaal verschilt van die waarop Windows 95/98/ME de hardware aanstuurt.

Wij onderzoeken nog de mogelijkheid om de problemen met het nieuwe besturingssysteem op te lossen maar inmiddels is duidelijk dat dat voor veel programma’s betekent dat ze helemaal opnieuw ontwikkeld zullen moeten worden. Een patch of update is in die gevallen geen mogelijkheid.

en:

Tijdens het racen van het spel A2 Racer 4 verschijnt de melding: "Unhandled Exception".

Het is mogelijk dat binnen het spel op een bepaald punt de auto gaat tollen. Door dit tollen van de auto is de pc niet meer in staat de berekeningen die nodig zijn voor het correct weergeven van het spel, uit te voeren. Op dat moment verschijnt de bovenstaande melding. Deze melding heeft geen gevolgen voor de instellingen van het spel en voor de opgeslagen spelersdata. U zult de betreffende track alleen opnieuw moeten spelen.

Door op OK te klikken keert u terug naar het menu en kunt u de track opnieuw starten. De kans dat hetzelfde probleem zich nogmaals op uw pc voordoet is nihil.

Een oplossing voor het probleem is helaas niet voorhanden

Alleen voor Europe Racing is er een patch aanwezig die de problemen in XP oplost. Bij mijn weten bevat die versie van het spel ook velden uit A2 racer 3 (net zoals tour engeland los uitgebracht is onder de naam Londen racer).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan