A3 formaat in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hoe kan ik Word het A3 formaat selecteren?
Ik wil een poster op A3 formaat maken en op school uitprinten. Kan het namelijk niet thuis uitprinten
Ik kan wel in Word naar pagina-instelling gaan, maar daar kan ik geen A3 selecteren.
Ik heb Microsof Word van de Office XP cd...

Aangezien ik geen antwoord krijg van Tiborv heb ik mijn bericht nog maals geplaatst maar nu in deze catogorie.
De zoekfunctie op helpmij vindt niks dus er is nog niks over gevraagd. Graag een antwoord...

ehhh..

volgens mij kan je gewoon A3 selecteren hoor in Word.

attachment.php

Bijlagen

• word.gif
    word.gif
    6,5 KB · Weergaven: 41.911
Laatst bewerkt:
Om papierformaat A3 te kunnen selecteren moet er een printer geïnstalleerd zijn die A3 aan kan. Vermoedelijk kan je printer thuis dat niet en op school wel.
Voeg thuis een printer toe die wel A3 aankan en kies deze. Je kunt het thuis dan wel niet printen maar wel correct opstellen.

Voeg bij printers bijvoorbeeld de HP laserjet 5000 n in die kan A3 formaat drukken.

Maar neem eens een programma zoals Indisign van Adobe of zo iets daar kan je vele mooiere dingen mee maken.

Ga niet aan je printerinstellingen thuis knoeien met virtuele printers. Als je weet welke printer men op school heeft en de driver daarvan hebt kun je die wel installeren, maar een willekeurige printer noemen is gewoonweg dom. Het resultaat wordt onvoorspelbaar.

De oplossing is echter zonder dat te doen al simpel:
Kies in pagina-instelling bij papierformaat voor 'aangepast formaat'.

Geef nu de hoogte en breedte op. A3 is twee A4 in hoogterichting naast elkaar, dus breedte 29,7 cm en hoogte 42 cm.
Klik Oke. Word moppert meteen in een nieuw venster dat de marges buiten het afdrukbare gebied liggen. Klik op negeren. Je werkblad wordt op deze grootte gemaakt en aan de slag. Let wel even op of je je een liggend of staand document wilt (ook weer aanpassen via pagina-instelling en margevraag=negeren)

Ga met het in deze pagina-instelling gemaakte document naar school en bedel of ze het willen afdrukken.
'Wow,' roepen ze, 'dat je dat thuis voor elkaar hebt gekregen!' Of niet, dan hebben ze er evenveel ervaring mee als jij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan