• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

A4 briefpapier model gebruiken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik wil vanuit Excel brieven versturen in pdf vorm.
Omdat we een vaste briefpapier layout gebruiken wil ik dit ook in die excel-brieven opnemen. Maar de footer van de vaste layout beslaat de hele paginabreedte.
Dat lukt me niet goed. In Word kan je een paginaplaat als achtergrond afbeelding opnemen, maar in Excel lukt me dat niet.

De Excel achtergrond wordt niet geprint
Als ik een figuur opneem in het blad, de koptekst of die voettekst blijft die binnen de marges en wordt dus verkleind.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Waarom verstuur je de brieven dan ook niet vanuit Word? Office heeft daar een perfecte procedure voor. Waarom klooien als het ook makkelijk kan?

Het gaat om nota's die in een groter geheel in Excel gemaakt worden.

Kan nog steeds in Word :). Tenzij je de facturen niet op A4 of een ander vast formaat verstuurt. Tekstopmaak van facturen kan echt veel beter in Word. En je kunt daar ook aparte factuurregels in opnemen, mocht je denken dat dat niet kan :).

Heb je misschien een voorbeeld hoe je vanuit een excel-macro een excelblad in Word opmaakt (met achtergrondplaat) en die naar pdf exporteert.
Dat zou heel mooi zijn.

Het plaatsen van voorbeeldbestand(en) is een verantwoordelijkheid van de vraagsteller.

Heb je misschien een voorbeeld hoe je vanuit een excel-macro een excelblad in Word opmaakt (met achtergrondplaat) en die naar pdf exporteert.
Ik maak nooit vanuit Excel een Excel blad op in Word. Ik gebruik Word om de Excel gegevens samen te voegen en op te maken. Om de simpele reden dat ik dan weet dat het perfect uit de printer (en bij de klant) komt :). En verder zien we uiteraard graag een voorbeeld van jouw kant tegemoet.

Laad het bestand 'aardbei.zip
Pak het execlbestand en het Word bestand uit in dezelfde directory.
Open het excelbestand; druk op de knop start, en zie.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan