A8n-sli

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
IK heb een ASUS A8N-SLI moederbord met een AMD3500 processor en wil graag naar een dual core processor. IK gebruik Microsoft Windows XP Home Edition Versie .1.2600 Service Pack 2 Build en de BIOS-versie/datum is van Phoenix Technologies, LTD ASUS A8N-SLI ACPI BIOS Revision 1014, 25-11-2005 SMBIOS-versie 2.3 .

IK zag een Athlon 64 X2 4200+ voor 79 euro Mijn vraag is of ik die ongestraft kan plaatsen of dat er een en ander aan de Bios ofzo moet worden gedaan?
Groet, Peter P.s. Of kan ik beter naar een andere AMD socket 939 CPU performance wise?

Laatst bewerkt:
Als je overschakelt van single core naar dual core zal je windows opnieuw moeten installeren. De "HAL" (hardware abstraction layer) is namelijk anders voor dual core.

Je kunt overigens beter kijken naar een processor voor s939 met 2 x 1 MB cache (4400+ of 4800+) dat scheelt in performance.

Als je naar een ander socket toegaat (AM2 of misschien intel 775) dan moet je zeer waarschijnlijk ook naar DDR2, dat brengt dus ook extra kosten voor geheugen met zich mee.

Je kunt dat ding er gewoon inprikken, de chipset veranderd toch niet?

Kijk hier wel of je de juiste bios versie hebt.

Wel heb je er patches voor, die hier staan, om de functionaliteit van de beide cores te gebruiken.

Overigens denk ik niet dat je er veel van zult merken, de totale combinatie maakt de performance en die is grotendeels afhankelijk van de FSB, en die blijft op dezelfde snelheid werken.

Laatst bewerkt:
AMD upgrade

Ik heb de AMD 4200 by Alternate besteld - kostte 79 euro Dit leek me een hele goede
aanbieding. In ieder geval bedankt voor de Link van AMD door Lange Pier Heel handig om
te zien vanaf welke BIOS versie iets gesupport is Ik zit met 1014 dus goed. Natuurlijk
begrijp ik dat ik het hele systeem opnieuw moet opbouwen. Wat natuurlijk ook gezeur van Microsoft op zal leveren vanwege de processor upgrade. Maar goed ik wilde graag met dit moederbord verder en hoop dat de dual core iets uitmaakt met het draaien van Flight Simulator een op de andere core dan de hulp programma's die normaal op de achtergrond draaien. In ieder geval hartelijk dank voor de duidelijke antwoorden jongens. met groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan