• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aan de hand van een kleur een voorwaarde stellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
re

Hoi popipipo,
Uurrooster is zeer variabel, een vroegedienst kan eindigen van 13u tot 17u :rolleyes:

Thoralf,
Waar kun je herrekenen ergens vinden? Ik heb bij opties alles een geprobeerd maar ik moet toch telkens op F9 drukken:o

Revdutchie,
Bedankt dat je een poging wil wagen, ik hoop op je zegen:D:thumb:
zie bijlage
Vio

Bijlagen

@ Jaques: Ik ben benieuwd hoe jij het veranderen van een celkleur door de gebruiker kunt oppakken voor het uitvoeren van een VBA-codeblok. Ik kom voorlopig niet verder dan de hierboven gegeven oplossing.

@Vio: Herberekenen vind je via menu => opties => berekenen en dan automatisch aanvinken.
Dit staat eigenlijk altijd al aangevinkt.

Door het opnemen van de volgende code in ThisWorkbook zou er herrekend moeten worden op het moment dat je een andere cel selecteert.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Calculate
End Sub

Ik merk echter op mijn machine dat een en ander niet erg snel gaat. Ik heb hier nog geen versnelling voor.
F9 werkt dan toch sneller, dus deze code in deze vorm maar niet aanbrengen.

Vio,

Het probleem liet mij niet los, dus wat verder gezocht (en weer het een en ander geleerd).
Je hebt nu drie knoppen gelokaliseerd op A1, A2 en A3. Daarmee kun je een geselekteerde cel de kleur van de knop geven of terug zetten.
Het gebied waarin de knoppen werken is nu beperkt tot B12:G500.

Als het groter moet zijn dan moet de VBA op drie plaatsen worden aangepast.
Ik hoop dat je hier mee uit de voeten kunt.

Bijlagen

re

Amaai;
Ziet er heel gaaf uit. Gaat proper en snel:thumb::thumb:Ik kan het zeker gebruiken
Bedankt voor de moeite Thoralf:thumb::thumb:

Vio

Graag gedaan en veel succes.

Zet je nog wel even de vraag op opgelost?

Volgens mij zit er een foutje in de formule > bekijk rij 79 en rij 36 > wis ook eens een cel in kolom B . Bij de tweede ALS staat de celverwijzig 1tje te hoog .
Anders is dit puik werkt van Thoralf :thumb:

@Daniël (Trucker10),

Dank voor controle en correctie. Heb het foutje aangepast.
Met dit soort zaken kan er snel een kleine vergissing in sluipen, zeker als je formules in hulpvelden begint op te bouwen om ze vervolgens samen te voegen tot één geheel.

O ja, nog even de verbeterde versie toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
tot in de perfectie

Nogmaals mijn waardering voor al de mensen die hebben meegeholpen (tot de laatste snik) om het probleem op te lossen:):D:thumb:;)
Vio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan