aan de slag met c++

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neil

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Hallo,
ik weet nog helemaal niets van programmeren, ik kan wel al werken met html (iets meer dan de basis ofzo :d)
maar nu zou ik graag programma's leren schrijven met c++(te beginnen met simpele progjes in dos) en wil het liefst een goedkoop boek.
Nu heb ik een 2dehands boek gevonden: "Aan de slag met c++"
en ik zou graag willen weten of dit boek enige kennis van programmeren vergt, of dat de auteur "vanaf 0" begint.
Alvast bedankt

mvg oneil

Geplaatst door o'neil
Nu heb ik een 2dehands boek gevonden: "Aan de slag met c++"
en ik zou graag willen weten of dit boek enige kennis van programmeren vergt, of dat de auteur "vanaf 0" begint.
Alvast bedankt

mvg oneil
Lees dan anders even de inleiding van dat boek, als je dat tenminste nog niet gedaan hebt.

Het is duidelijk dat de hogereprogrammeertaal C++ een hele krachtige is. Er wordt daarmee zelfs besturingssytemen geschreven.

Dennis.

ik heb het boek gevonden op internet>nog niet gekocht
en ik koop het niet voordat ik weet of het voor "dummies" is,

MVG Oneil

ps: als iemand vind dat het beter is om eerst met een andere taal te beginnen, zeg dat dan aub ook ;)

Laatst bewerkt:
HTML is ECHT niet van het niveau van C++ :)
Geloof mij!

Misschien wil je eerst Visual Basic proberen. Dit is heel gemakkelijk, en als je ondervind dat je dat snel leert, vergeet het dan maar en leer C++:)

Geplaatst door o'neil
ik heb het boek gevonden op internet
Kun je die link even hier plaatsen?
Geplaatst door o'neil
ps: als iemand vind dat het beter is om eerst met een andere taal te beginnen, zeg dat dan aub ook ;)
In principe doet er niet veel toe met welke programmeertaal je wilt beginnen te leren, je begint immers vanaf begin. Je begon zelf over C++, dan moet je dat ook doorzetten. Of even verkennen naar al die verschillende programmeertalen. Informatie genoeg op het Web.

Dennis.

En HTML is zeker geen programmeertaal. Dus, die ervaring die je met HTML hebt is gewoon zinloos om C++ beter te kunnen begrijpen. Je moet de beginselen van wat men programmeren noemt echt eerst onder de knie krijgen.

Dennis.

Geplaatst door arre
HTML is ECHT niet van het niveau van C++ :)
Geloof mij!

Misschien wil je eerst Visual Basic proberen. Dit is heel gemakkelijk, en als je ondervind dat je dat snel leert, vergeet het dan maar en leer C++:)

Van visual basic heb ik een cursus liggen,
die zal ik maar eens bestuderen en daarna mss dat boek kopen.

dankuwel iedereen

Geplaatst door o'neil
Van visual basic heb ik een cursus liggen
Dat is toch mooi.;)

Er worden met Visual Basic wereldwijd nog steeds veel applicaties geschreven. Natuurlijk kun je met C++ bijna al het onmogelijke(tenzij gecombineerd met Assembler) toch zien te realiseren.

Ik weet trouwens niet wat je precies als doel voor ogen stelt om een programmeertaal te gaan leren.

Dennis.

Het geeft me gewoon een kick om aan de hand van "codetaal" dingen te laten gebeuren op de pc,
zo heb ik een paar jaar geleden bvb een paar dingen geleerd van een vriend om een .bat bestand te maken,
tijdens de informatica les maakte ik dan een bat bestandje als volgt(ik weet niet meer juist hoe het moet dus de volgorde van de tekens en de commando's kloppen wss niet allemaal):
:1
net send f247(lokaalnr) pc05
"STINKER" ( slecht voorbeeld :p)
goto 1

en dan opende ik dat en dan liet ik dat 20 seconden lopen ofzo(moest hij blijve klikken) en dat vond ik dan echt de max gwn :p
en daarom wil ik nu ook graag echte programma's leren schrijven ;) (mss wel een slechte vergelijking maar het is gwn de fascinering voor dat soort dingen)

MVG Oneil

Geplaatst door o'neil
Het geeft me gewoon een kick om aan de hand van "codetaal" dingen te laten gebeuren op de pc,
O, op die manier. Het is wel zo dat wanneer men kunt programmeren men een veel beter inzicht krijgt in de werking v.e. computer. En dat moet je zeker als een voordeel zien. Als een eindgebruiker bijvoorbeeld Notepad gaat gebruiken, dan weet hij/zij wel hoe het te moeten gebruiken, maar niet hoe dat programma(applicatie) gemaakt is. Je hebt het optimale bereikt als je in staat bent beide te kunnen begrijpen.
Geplaatst door o'neil

zo heb ik een paar jaar geleden bvb een paar dingen geleerd van een vriend om een .bat bestand te maken,
tijdens de informatica les maakte ik dan een bat bestandje als volgt(ik weet niet meer juist hoe het moet dus de volgorde van de tekens en de commando's kloppen wss niet allemaal):
:1
net send f247(lokaalnr) pc05
"STINKER" ( slecht voorbeeld :p)
goto 1
Ik ken dit wel. Alleen is bij een Batch taal(Eigenlijk zou dit tijdens de introductie van OS/2 van IBM al moeten worden vervangen met PC-REXX) het gebruik van goto niet te omzeilen en dat is zo jammer. Het gebruik van GOTO is een bewijs dat ment niet gestructureerd kunt programmeren.
Geplaatst door o'neil

en dan opende ik dat en dan liet ik dat 20 seconden lopen ofzo(moest hij blijve klikken) en dat vond ik dan echt de max gwn :p
en daarom wil ik nu ook graag echte programma's leren schrijven ;) (mss wel een slechte vergelijking maar het is gwn de fascinering voor dat soort dingen)

MVG Oneil
Nee hoor, niet een echte slechte vergelijking. Hier instrueer je de computer iets te doen wat je beoogt, en dat valt ook onder het programmeren.

Dennis.

Ik ben nu begonnen met die cursus VBA en het bevalt me wel,het is dus een cursus van VBA en niet VB, ik weet trouwens niet of er een verschil is tss deze 2, hierna zal ik waarschijnlijk overschakelen naar c++
dankjewel voor alle uitleg.

MVG Oneil

Laatst bewerkt:
als je commando's laten uitvoeren zo tof vind, wil je misschien eerst de uber-simpele .bat file's leren schrijven:)

C++ Handboek

QUE Programmer's Handboek

Ik heb ook nog de Visual C++ for Dummies Quick Reference Guide op .pdf formaat, maar die is 10Mb (8Mb gezipped) en die krijg ik niet weg op m'n Yahoo webspace dus als er belangstellenden zijn, moeten we even iets anders regelen.

Even een verhaaltje:
Vorig schooljaar hebben we een cursus van vba gekregen op school bij informatica,
en ik d8, cool, eindelijk eens iets interessant ;)
Eerst leerden we een belachelijk definitie voor "een probleem" en allemaal theorie over algoritmen etc.
toen gingen we eindelijk aan VBA zelf beginnen,
maar we moesten gewoon de codes uit onze cursus overtypen en wisten helemaal niet wat we eigenlijk aan het doen waren :(

En dus heb ik die cursus bovengehaald, helemaal opnieuw in begonnen, en het is een leuke cursus :)
(dan is school toch nog ergens goed voor ;))
Dus met c++ ga ik beginnen na vba,
en mooncrawler, ik wil een nederlandse cursus,
want ik was ook al even begonnen in die cursus van bruce teckel ofzo,
maar het was me veel te ingewikkeld,

MVG

Ik lees dat je op 'school' een cursus VBA gekregen hebt - misschien moeten ze daar ook eens beschaafd Engelse les gaan geven.

Sorry hoor, maar als je in 2005 geen Engels spreekt, kun je het voor wat betreft C++ natuurlijk ook wel schudden, aangezien zo'n beetje iedere programmeertaal van het Engels is afgeleid. Feitelijk komt het er nu dus op neer dat je twee cursussen moet volgen.

HEHE

Ik kan wel engels,
de gebruikte woordenschat in dat boek ging me gewoon het petje te boven, en als jij daar problemen mee hebt, so be it, ik leer programmeren met nederlandse cursussen.

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan