Aan de slag met PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

oortrekker

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2012
Via KPN host ik mijn website
Nu wordt de index.htm (HTML) pagina onder hoofddirectory wwwroot geladen zodra de browser wordt gestart.
De index.htm bewerkt ik met dreamweaver en kan deze vervolgens uploaden naar KPN
In de file Index.htm staat de code welke uitgevoerd moet worden.

Nu wil ik met PHP aan de slag.

Graag hulp hoe ik nu op mijn website een PHP script kan uitvoeren.

Het is de bedoeling de bezoeker eerst een username en password invoert om vervolgens deze door te linken naar index.htm
Als ik eenmaal weet hoe de web hoster de eerste pagina met PHP start kom ik met de online informatie er wel uit.
Laad ik de PHP file ook weer onder wwwroot of moet er nog iets anders ingesteld worden.

Alvast bedankt.

Bastiaan

De website (KPN) gaat deze dan uitvoeren?. Zo simpel is het?
Hoe weet de provider nu dat index.php uitgevoerd moet worden en niet index.htm.

Heeft u toevallig een stukje code welke doorverwijst naar index.htm

de webserver kijkt naar de naamgeving en laad dus index.php boven index.htm (en ook weer boven andere pagina's).

als je dit in je php code hebt staan:
PHP:
header('location:index.htm');
wordt index.htm geladen.

ok duidelijk, ik zal dit morgenavond eens proberen. Bedankt voor het (opweg) helpen. Mocht ik nog vragen hebben dan meld ik me morgen weer.

Bastiaan

De website (KPN) gaat deze dan uitvoeren?. Zo simpel is het?
Hangt van de instellingen van de server af, het kan zijn dat je index.htm moet verwijderen (of de naam moet veranderen).
Trouwens, niet dat het me iets aan gaat, waarom heb je voor KPN gekozen? 5 euro per maand is vij duur voor een schamele 250MB schijfruimte.

Hier staat hoe je een veilig inlog systeem kan maken met php,
maar voordat je hieraan begint zal je wat php basis kennis nodig hebben.

het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het bij jouw index.htm boven index.php laad, in dat geval zou je index.htm gewoon moeten hernoemen. je merkt hier niks van.

Laatst bewerkt:
Ik zal gijs zijn advies morgen eerst opvolgen.
Waarom KPN?. Zag door de bomen het bos niet meer.
Welke host kunt u aanraden

Welke host kunt u aanraden
Hangt er van af waar het voor is. Ik zit zelf bij Versio, goedkoop maar niet bijzonder snel, en betrouwbaarheid is af en toe een probleem geweest. Je hebt inderdaad gelijk dat er een enorme jungle aan hostingbedrijven is.

Ik zie nu trouwens pas het laaste deel van je eerste bericht. Dat gaat niet lukken op die manier, tenminste, niet echt. Je kunt niet met php code voorkomen dat bezoekers naar een bestand gaan waar geen php code in zit. Zodra iemand een directe link naar het index.html bestand heeft kan hij deze gewoon keer op keer opnieuw opvragen zonder in te hoeven loggen, hij kan deze link natuurlijk ook met andere delen.

Als ik het goed begrijp moet je dus de pagina welke je wil presenteren ook in php geschreven zijn.
Dat betekent dus dat ik de HTML pagina moet herschrijven mbv php.
Kan ik javascript en jquery dan nog wel gebruiken.

Kan ik javascript en jquery dan nog wel gebruiken.
Zeker. Een buiten de <? ?> tags gedraagt een PHP document zich eigenlijk net zo als een HTML document. Dat kan er bijvoorbeeld zo uit zien.
PHP:
<?php
//PHP code die zorgt dat boefjes niet op je site kunnen komen
//onder deze PHP code staat normale HTML code.
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
  </head>
  <body>
   <p>Hier staat de inhoud van je site, op dezelfde manier als je dat normaal zou doen.</p>
  <?php
     //en hier gaan we weer even naar PHP, om iets in te voegen bijvoorbeeld 
  ?>
  </body
</html>
Je moet wel uitkijken met hoe je PHP en HTML mengt anders verlies je al snel het overzicht.

Laatst bewerkt:
Naarling,

Short tags worden afgeraden om te gebruiken omdat je deze zelf aan moet zetten. Je kunt dus beter <?php gebruiken. Zou je hierop ook je code willen aanpassen zodat personen geen fout dingen overnemen.

hm, volgens mij staan shorttags bij de meeste hosts wel aan. Maar, je hebt gelijk, het is niet iets waar je op kunt rekenen, zal m'n code even aanpassen.

Wat bedoelen jullie precies met shorttags. Kun je hier een voorbeeld van geven in het deel van naarling van 22:58:

De volledige PHP tags zijn <?php ?> (zoals nu ook in mijn code staat) Shorttags zijn <? ?>, de volledige tags kun je altijd gebruiken, of shorttags werken is afhankelijk van de serverinstellingen.

Hallo Naarling,

Ik heb php draaien op mn webserver en als localhost dankzij XAMPP. Nu de taal verder onder de knie krijgen. Vandaag boek gekocht van PHP en MySQL de basis.
Goed en duidelijk boek.
Morgen weer verder met de zelfstudie.

Bedankt zover. leuk

Vraag overvoorbeeld uit boek over inloggen

Hallo,

Inmiddels weer wat opgeschoten met zelfstudie PHP.
Bijgevoegd voorbeeld code uit boek PHP en mySQL van uitgever Pearson

Ik heb met phpMyAdmin een mySQLdatabase aangemaakt genaamd : weblampjes met gebruiker lampje op localhost volgens code in file: Flexi Authorization.create
Het deel TYPE=MyISAM; krijg ik niet werkend. Enig idee wat dit deel doet.

Hierin zijn twee tabellen aangemaakt : webuser en userauthorization.

Nu zet ik index.php en de andere files onder directory:C:\xampp\htdocs en start Apache en MySQL

Via de webbrowser start ik localhost

Nu krijg ik bij het beginscherm twee keer een notice:

Notice: Undefined index: user in C:\xampp\htdocs\index.php on line 32
Notice: Undefined index: user in C:\xampp\htdocs\menu.php on line 15

Ik heb zelf het idee dat er variabelen worden gebruikt zonder dat deze gedefinieerd zijn.

Van de twee meldingen heb ik een screenshot toegevoegd.

Enig idee hoe ik deze twee noticen weg krijg.
Voor de rest werkt het inloggen goed.
Alleen die twee meldingen krijg ik niet weg.Bekijk bijlage htdocs.rarBekijk bijlage Screenshot1.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan