Aan netstroom, accu wordt niet opgeladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemijnlaptop

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2014
Hallo allemaal,

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn laptop. Ik heb hem namelijk aangesloten aan netstroom, maar hij laadt niet meer op. De melding hierbij is: aan netstroom, accu wordt niet opgeladen. Nu heb ik al op het internet naar oplossingen gezocht, maar mijn probleem is net iets anders. Het is namelijk zo dat als ik de stekker (plug-in-ding, weet niet de goede naam ervoor maar de kant die in de laptop gaat) even uit mijn laptop haal en er dan weer in doe, dan laadt hij weer op. Dit duurt dan variërend van drie tot vijf minuten, en daarna houdt hij er weer mee op. Mijn laptop werkt echter nog goed en valt niet uit als ik de stekker er helemaal in laat zitten. Hij zit nu op 16%.

Nog iets wat me nu net opvalt. Als hij wél oplaadt, dan brand er een oranje lampje (naast mijn aan-lampje boven mijn toetsenbord). Als hij wel aan de netstroom zit en niet oplaadt dan knippert dat lampje. Zit hij er echter helemaal niet in dan is het lampje ook helemaal uit. Naast het lampje staat een tekentje die ik nu op onmogelijke wijze ga omschrijven: het is rechts een rondje waar een twee streepjes uit komen. Een streepje loopt naar links, boven dat streepje staan een plus en een min. Een ander streepje loopt vanaf onder en dan in een soort van in spiegelbeeld gevormde L naar links. Dat streepje eindigt onder het min-teken. Hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel (:

Verder algemene informatie: het is een samsung ativ book 9 lite, Model code: NP905S3G-K01NL. Ik heb hem in december gekocht, dus er zit nog garantie op. Ben alleen bang dat als ik hem terug breng naar de Media Markt zij hem terugsturen naar de fabriek en dat ik hem dan leeg terug krijg.. Dus ik probeer het eerst maar even zelf (:

Ik heb niet echt veel verstand van computers, dus als iemand een oplossing weet zou ik héél blij zijn als het in jip en janneke taal wordt uitgelegd (;

Alvast bedankt en groetjes!
Willemijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan