Aan/uit Knop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kik1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kik1

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Hallo allemaal,
Mijn aan uit knop doet het niet als mijn pc koud is,wat kan dat zijn?:mad:

Hoi,

Slecht contact zo te lezen doet hij het wel als je pennetjes op het moederbord van de aan/uit knop even kortsluit ?

Laatst bewerkt:
mogelijk heb je ook problemen met je moederbord. is het echt de knop zelf, of dat je een aantal keer moet proberen voordat de computer doorstart?

Ja,vorige week kwam ik thuis(was 3 Weken weg geweest en de Pc deed het niet de knop voor aan/uit deed ook niets,plotseling na een minuut of 10 deed hij het plotseling.
ook als ik hem nu uitzet doet hij het gewoon maar na een paar dagen niet.

Heb een Acer Aspire M3641 IntelCore2 Quad Q8200 4G Geheugen Ati 4650 HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je weet dat je ook een bericht kan aanpassen daarom even je 2 berichten samen gevoegd;)

Hallo

"aan uit knop doet het niet als mijn pc koud"

Een defekte voeding geeft ook deze symptomen ...

Meest voorkomende basisoorzaak --> defekte/bolle/uitgedroogde condensatoren in de voeding door ouderdom.

Peter

Zo oud is ie niet hij is uit 2006
"aan uit knop doet het niet als mijn pc koud"

Een defekte voeding geeft ook deze symptomen ...

Meest voorkomende basisoorzaak --> defekte/bolle/uitgedroogde condensatoren in de voeding door ouderdom.

Peter[/QUOTE]

Hallo

:o "Zoals je ziet is het geen oudje " --> we zijn nu wel in het jaar 2013

Ouderdom is relatief ... p.c. is wel al 7 Jaar , wat een eewigheid is voor een p.c.

Probeer eventueel eens om bij die koude p.c. slechts de voeding op te warmen d.m.v. een haardroger. (via de aanzuigopeningen binnenin , niet via de fanopening)

Niet heet stoken , enkel opwarmen .

De bedoeling is uiteraard om de condensatoren in de voeding op een iets hogere t° dan de omgevingst° te krijgen...

Indien de p.c. nu wel direkt opstart , heb je het euvel gevonden.

Terwijl deze p.c. toch is geopend , direkt ook controleren of er geen bolle/lekkende condensatoren rondom de c.p.u. zichtbaar zijn...

Stofvrij maken terwijl deze toch is geopend is logisch , maar zal ik toch ook maar vermelden.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan