aanbieding laptop (Lidl) geschikt voor videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Vanaf 8 december is er bij de Lidl een laptop in de aanbieding. Is dit een verstandige aankoop of is het beter te wachten op de laptops met dualcore?
Ik twijfel ook over de Ati Mobility Radeon X700. In computer totaal van nov. staat dat de Ati X700 (er wordt niet gesproken over de mobility) qua prijs/performance het bij lange na niet haalt bij de NVIDIA Geforce6600 GT.
Wij willen de laptop (als 2e pc) gaan gebruiken voor foto- en videobewerking en voor gamen.
 
zelf heb ik ook eerst goed rond gekeken naar een laptop (was in April) dus zou ik eerst goed gaan informeren op bijvoorbeeld: www.kieskeurig.nl

zo ben ik aan een goede laptop gekomen voor een koopje..

TOSHIBA Satellite A60
Intel Celeron D 340, 2.93 GHz
!!1,28 Gb RAM!!
ATI Radeon 7000 IGP(!!128 MB!! videokaart)
40 Gb Hardeschijf
MAT****A DVD-RAM (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-RAM:3x, DVD-ROM:8x, CD:24x/10x/24x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
Atheros AR5004G Wireless Network Adapter
Microsoft Windows XP Professional SP2

en dit alles voor maar € 800,- (nieuw) terwel ik al op verschillende Forums gevraagt heb wat mensen voor deze zouden betalen (gemiddeld zou ik er 1500 voor krijgen..)

ga dus eerst goed zoeken naar een laptop.. kost wat moeite maar dan heb je wel wat!!
 
Ik weet niet wat voor Laptop het is, maar voor het bewerken van Video en Beelden en het spelen van Games kan je het beste een AMD kopen.

Deze kunnen heel snel heel veel zware informatie verwerkt...

en Intel heeft veel rekenkracht.
 
Het is maar welke voorkeur je hebt:
Moet het in eerste instatie bedoeld zijn voor video bewerking: koop dan een intel centrino
Koop voor spelletjes liever een AMD Athlon

De meeste video-berwerkingsprogramma's zijn geschreven voor de Intel-instructieset en zullen daarom beter presteren op een Intel-cpu. Gebruik hiervoor liever een Centrino-type aangezien de Celeron een uitgeklede versie is. Het is gebleken dat bijv. een Pentium 3 cpu van 1000MHz met 256 MB geheugen beter presteert dan een Celeron 1200MHz met 512 MB geheugen.
AMD is uitermate geschikt voor spelletjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan