aanbiedingen site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje te brainstormen over ideeen om een beetje extra geld te verdienen in de vorm vanwebsites. Wat je daarvoor nodig hebt is een website en bezoekers. Ik heb een paar ideeen voor websites in gedachte. 1 ervan wil ik hier even toelichten en daar heb ik een vraag over.

Er is een product categorie waar vele nederlandse webwinkels van zijn(stuk of 8 a 10). Veel daarvan werken met wekelijkse aanbiedingen die die week in prijs verlaagd zijn en veel verkocht worden. Ik zelf koop dit soort producten soms en check dan ook vaak de aanbiedingen. Ik moet dan altijd een paar sites waar ik zelf bestel afgaan om eens te kijken wat interessant is om te bestellen. Nu dacht ik, als ik eens een website maak waar ik wekelijks overzichtelijk al die aanbiedingen op een rijtje zet met info, plaatjes en links naar de website dan kan dit best eens mensen trekken. Want er zijn veel mensen die deze producten kopen. Verder is het ook nog leuk voor mezelf omdat deze producten mij zelf ook intereseren.

Mijn vraag, mag dit? Mag ik zomaar een website beginnen die wekelijks dit overzicht geeft of moet je dan toestemming hebben van de webwinkels?

Alvast bedankt

Hallo,

Waarschijnlijk mag het gewoon.
Zoiets mag meestal zonder toestemming en gratis.
Dingen van andere sites die je op je eigen site zet, heten mash-ups.

Groetjes, WDHBGS

En wat is dan het verdienmodel?

Om het even anders te stellen. Linken naar mijn webshop mag je gerust, graag zelfs. Maar dat houd nog niet in dat ik jou betaal. Je bezoeker betaalt jou ook niet. Wie dan wel?

Misschien zou hij Google Ads kunnen gebruiken.

Die verwachtte ik al. Maar dat gaat natuurlijk niet werken. Hij concurreert enkel op prijs. Door zijn gekozen opzet heeft hij eigenlijk altijd de laagste prijs voor een bepaald artikel. Waarom zou er iemand op die ads gaan klikken die geheid een soortgelijk artikel aanbieden als in z'n advertentie. Verder is het nog een hele kluif om al die prijzen handmatig bij elkaar te zoeken. want geen enkele webshop wil nog enkel op prijs concurreren. Tenminste dat is hoe ik het zie. Is verder aan TS om als eerste eens na te denken hoe hij z'n verdienmodel ziet.

Die verwachtte ik al. Maar dat gaat natuurlijk niet werken. Hij concurreert enkel op prijs. Door zijn gekozen opzet heeft hij eigenlijk altijd de laagste prijs voor een bepaald artikel. Waarom zou er iemand op die ads gaan klikken die geheid een soortgelijk artikel aanbieden als in z'n advertentie.
1) Adsense toont advertenties van bedrijven over de hele wereld, de kans bestaat dus dat je een nog betere aanbieding ziet van een buitenlands bedrijf

2) Er wordt niet alleen per klik, maar ook per bezoeker uitbetaald. Het gaat dan wel om extreem lage bedragen, dus dat gaat pas leuk verdienen als het bezoekersaantal in de vele duizenden per dag loopt, wat niet echt makkelijk is, zeker niet als het maar om één product categorie gaat.

@Naarling.

1) Dat klopt, maar dan heb je 2 mogelijkheden. Of TS heeft zijn zaken goed in orde en zijn site toont al de allerscherpste prijs. In dat geval zijn de ads zinloos en gaat niemand klikken, of TS heeft niet de scherpste prijs. In dat geval is het voor bezoekers niet meer interessant om terug te komen. Linksom of rechtsom, geen inkomsten.

2) Dat bedoel ik. Verdienen wordt extreem lastig.

Verder laat ik het aan TS over. Het is tenslotte zijn idee. Ik hoor graag van hem.

Ik had inderdaad google ads in gedachte. Maar omdat ik hier zo nieuw in ben weet ik niet precies hoe het werkt en hoeveel bezoekers ik moet trekken wil ik een beetje wat geld binnen halen.

Het bij elkaar zoeken van de laagste prijzen kost niet zoveel moeite omdat ik alleen de week aanbiedingen van de webwinkels wilde plaatsen. Elke week hebben de meeste van deze winkels een aantal aanbiedingen waarmee ze sowieso goedkoop zijn en waar ze veel van verkopen. Ik zorg dus dat ik weet op welk moment in de week de winkels hun aanbiedingen plaatsen en deze kopieer ik dan op dat moment naar mijn eigen site. Zal ik hier wat uitgebreider op in gaan of is het duidelijk?:)

Vanwege mijn vakantie had ik nog niet gereageerd. Bedankt roger, ik zal het thuis eens op het gemakje doorlezen. Ik heb nog een kort door de bocht vraagje, kan je bij voldoende bezoekers op je site geldverdienen zonder dat ze op ads klikken? Of staat dat allemaal beschreven in die link?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan