• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aandelenkoersen en excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekmiw

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Beste,

Ik heb een werkblad aangemaakt met aandelen-gegevens. Ik heb een macro gemaakt om automatisch de waarden van de vermelde aandelen op te halen vanaf de website Euronext.
Evenwel kan ik met de koers die ik bekom niets aanvangen . Excel geeft mij telkens #WAARDE als ik de opgehaalde koers wens te vermenigvuldigen met het aantal stuks van dat bepaalde aandeel. Kan er mij iemand helpen ?

Dank

controleren of je niet tekst (opgehaalde gegevens) wilt vermenigvuldigen met getal

controleren of je niet tekst (opgehaalde gegevens) wilt vermenigvuldigen met getal

Dit heb ik nagekeken , en lijkt mij ok te zijn . Wat ik wel heb opgemerkt is het feit dat er een decimale punt gebruikt wordt en geen komma. Heeft dit hier iets mee te maken ?

Plaats je bestand hier. Dan wordt het minder luchtfietsen.

Ik zie in
E13= 4466
F15= 4444
G15= 4599
H15= 4381

Dit zijn dus gewone getallen.
of (ben geen aandelen expert) zijn deze getallen een factor 1000 te hoog.
Dit verklaart dan de punt, die je overigens niet terug ziet in de formulebalk
m.a.w. De punt is een scheidingsteken tussen de duizendtallen.

Ik zie in
E13= 4466
F15= 4444
G15= 4599
H15= 4381

Dit zijn dus gewone getallen.
of (ben geen aandelen expert) zijn deze getallen een factor 1000 te hoog.
Dit verklaart dan de punt, die je overigens niet terug ziet in de formulebalk
m.a.w. De punt is een scheidingsteken tussen de duizendtallen.

Ik heb de test gedaan en inderdaad wanneer ik de functie vwaarde(e13/1000) gebruik wordt dit wel herkend als een getal.
Dank voor de opmerking .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan