Aangepast keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is niet zozeer dat de gegevens niet worden opgeslagen, want dat worden ze wel. Het probleem zit 'm er in dat je steeds de keuzelijsten openklapt bij het bladeren, zodat dankzij je eigen code de keuzelijsten accuut worden gewist. En dan worden de waarden uiteraard ook weer in de tabel leeggemaakt. Dus het proces dat je nu hebt doet het volgende: je vult een record met de drie keuzelijst waarden (zoals ik al een paar keer heb gezegd: volslagen onnodig om er drie te gebruiken; één is meer dan genoeg). Vervolgens blader je naar een volgend record, en daarmee wordt de keuzelijst leeggemaakt, en de ingevoerde waarde weer gewist.
Je moet dus voorkomen dat een keuzelijst wordt leeggemaakt als er wat in staat. Het verwijderen van al die dropdown acties is daarbij een eerste stap...

Bedankt voor de reactie! :)

ik gebruik de keuzelijsten niet om te bladeren ik gebruik het enkel voor gegevens invoer.
sorry maar ik snap even niet waar dit over gaat, om records te bekijken gebruik ik een formulier met meerdere items.
het enige dat ik nog nodig heb is de tekst van het subsubonderwerp in mijn huidige overzicht heb ik namelijk alleen het bijhorende getal.
ik heb zelf al wat geprobeerd de query aan te passen maar het gewenste resultaat heb ik nog niet gevonden. (bij onderwerp en subonderwerp is een vergelijkbare koppeling al succesvol)
over het openklappen van een keuzelijst en daarna verder bladeren? ik denk dat ik het niet helemaal duidelijk heb uitgelegd want zelf ben ik nog niet tegen dit probleem aan gelopen.
het verwijderen van de dropdown optie is uiteraard geen probleem, indien dit op enige gebied verbetering brengt

Laatst bewerkt:
De methode 'dropdown' is het probleem niet, hoewel die overigens eigenlijk ook maar in beperkte mate zinvol is.
Maar dit soort code
Private Sub cboCat1_Enter()
Me.cboCat2 = ""
Me.cboCat3 = ""

End Sub

is voor 'gebonden' comboboxen iets wat je niet moet doen, en zeker niet bij de gebeurtenis 'on enter'.
Bij de Afterupdate gebeurtenis zou het, afhankelijk van de situatie, wellicht wel kunnen!

Laatst bewerkt:
aha bedankt daar zal ik dan eens naar moeten kijken.
maar hoe kan ik nou het beste de query QHoofdtabel2 aanpassen zodat ik de waarde van Subonderwerp 2 kan ophalen uit tCategorie aan de hand van het nummer?

het werkt nu allemaal vrij goed.
Ik loop er nog wel tegenaan dat ik nu nog een index op 2 velden nodig heb en ik weet niet precies hoe dit moet.
bijvoorbeeld er mogen geen 2 records met de zelfde parentID en naam voorkomen.
een andere parentID en dezelfde naam bv. wel

Deze topic heeft al een stevige lengte, en behandelt al een vraag.... Bovendien is het niet netjes om in te breken in een topic van een ander. Maak dus een eigen vraag aan, zou ik zeggen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan