Aangepast startonderdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo,

Ik heb een kennis die gebruikt een programma (Vivid Workshopdata) alleen die programma wordt niet meer ondersteund (al bijna 2 jaar niet meer) dus met opstarten van het programma krijg ik een melding dat die niet geupdate kan worden, en het programma sluit dan, ik kan het programma wel starten als ik de systeemklok op 2011 zet.

Bestaat er een manier om een opstartbestandje te maken (*.bat ofzo) die ervoor zorgt dat als ik dit programma start dat het programma "denkt" dat het 2011 is?

Het betreft een pc met Windows XP Pro SP3

Alvast bedankt
 
Je kunt een batch-bestand maken, maar evengoed doet dat hetzelfde als dat je zélf de systeemkalender terugzet naar 2011.
Voorbeeld (gaat uit van NL tijdsindeling, dus dd/mm/yy of dd-mm-yy) én dat het programma niet over een datumgrens heen gebruikt wordt (dus tussen 00:00 en 23:59 van dezelfde dag):
Code:
@ECHO OFF
CLS
:PROGRAM
FOR /F "TOKENS=2* DELIMS= " %%A IN ('DATE/T') DO SET CURDATE=%%A
COLOR 4f
echo Datum wordt op 01-01-2011 gezet
echo.
date 01/01/2011
echo Programma wordt gestart.....
echo.
REM hieronder de aanroep van het programma aanpassen
"c:\xxxxxxxxx.exe"
echo Systeemtijd wordt teruggezet naar huidige datum.....
date %CURDATE%

Tijs.
 
Hier nog een andere optie, werkt misschien gemakkelijker en werkt onafhankelijk van systeemklok: RunAsDate.
 
Ok zal dat ook eens proberen, bedankt

Je kunt een batch-bestand maken, maar evengoed doet dat hetzelfde als dat je zélf de systeemkalender terugzet naar 2011.
Voorbeeld (gaat uit van NL tijdsindeling, dus dd/mm/yy of dd-mm-yy) én dat het programma niet over een datumgrens heen gebruikt wordt (dus tussen 00:00 en 23:59 van dezelfde dag):
Code:
@ECHO OFF
CLS
:PROGRAM
FOR /F "TOKENS=2* DELIMS= " %%A IN ('DATE/T') DO SET CURDATE=%%A
COLOR 4f
echo Datum wordt op 01-01-2011 gezet
echo.
date 01/01/2011
echo Programma wordt gestart.....
echo.
REM hieronder de aanroep van het programma aanpassen
"c:\xxxxxxxxx.exe"
echo Systeemtijd wordt teruggezet naar huidige datum.....
date %CURDATE%

Tijs.

Is het mogelijk dan nadat het programma is gestart dat dan al de systeem tijd terug zet?, nu blijft het script openstaan totdat ik het programma afsluit, maar het programma hoeft alleen te starten in 2011, en als die eenmaal draait kan die terug naar de huidige datum
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan wel, lijkt me:
Probeer/test de volgende aanpassing:
Vervang "C:\xxxxx.exe" door
start "" "C:\xxxxx.exe"
ping -n 5 127.0.0.1 > nul


[Het pad naar de .exe veranderen, net zoals in de eerste versie. De ping opdracht er onder geeft ong. 5 seconden pauze voordat het script verder gaat. Zou genoeg moeten zijn, lijkt me, om het .exe programma gestart te krijgen voordat de datum weer teruggezet wordt.]

Tijs.
 
Bedankt, het werkt, ik heb alleen -n 5 veranderd in -n 25 want 5 seconden was te kort voor het programma om op te starten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je ermee geholpen bent. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan