aangepast userprofiel maken, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

therewilbepeace

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
22
hallo,

ik heb een domeincontroller opgezet, en daar al een aantal users in aangemaakt.
nu is het de bedoeling dat wanneer een user inlogt, de user een standaard (en dezelfde als alle andere users) bureaublad krijgt, en als een user "word" opstart, "word" ook opstart met een aangepast standaard sjabloom (normal.dot).
met name dit laatste ("normal.dot" aangepast delen) is het euvel waar ik niet uitkom.

het moet wel zo zij dat het dus user gerelateerd is, zodat als een user op een andere pc inlogt wel dezelfde instellingen mee genomen worden.


kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe? ik ben nogal een beginner dus als je me stap voor stap specifiek kunt helpen hiermee zou dat fijn zijn.


met vriendelijke groet;


peace
 
hallo,

ik heb een domeincontroller opgezet, en daar al een aantal users in aangemaakt.
nu is het de bedoeling dat wanneer een user inlogt, de user een standaard (en dezelfde als alle andere users) bureaublad krijgt, en als een user "word" opstart, "word" ook opstart met een aangepast standaard sjabloom (normal.dot).
met name dit laatste ("normal.dot" aangepast delen) is het euvel waar ik niet uitkom.

het moet wel zo zij dat het dus user gerelateerd is, zodat als een user op een andere pc inlogt wel dezelfde instellingen mee genomen worden.


kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe? ik ben nogal een beginner dus als je me stap voor stap specifiek kunt helpen hiermee zou dat fijn zijn.


met vriendelijke groet;


peace

werk je met windows server 2003..?
 
ja sorry, had ik erbij moeten zetten (?)

(weet alleen niet meer of ik nou de standaard editie heb gebruikt of enterprise, maar geloof niet dat er verschil in zit op dit gebied dan).
 
Laatst bewerkt:
ja sorry, had ik erbij moeten zetten (?)

(weet alleen niet meer of ik nou de standaard editie heb gebruikt of enterprise, maar geloof niet dat er verschil in zit op dit gebied dan).

ik weet het niet zeker ik heb geen server bij de hand.

maar zoiets als:
Start-administratieve tools- iets met users(? 3e van boven ongeveer ?) rechtermuisknop op je domein - eigenschappen - tabblad policy- open 1 van de policy - hier kun je alles aanpassen! ook bureablad & menu start etc...


M.v.g.

BJ
 
ja, dan kun je inderdaad policies maken/instellen.
maar ik kan niet vinden hoe ik mijn doel kan bereiken. want het normal.dot sjabloom (dat standaard door word wordt gebruikt) wil ik dus aanpassen, en ervoor zorgen dat iedere gebruiker die dus inlogt, automatisch dit sjabloom gebruikt.

ik heb wel eens iets gehoord over softwaredistributie, en heb dat eens een beetje geprobeerd, maar ik denk dat je dan een .msi package moet hebben, en aangezien het package dat geleverd wordt op de cd van office, dus niet dat aangepaste normal.dot sjabloom bevat moet ik dus zelf een .msi package maken, maar je begrijpt het al... daar heb ik al helemaal geen verstand van. en ik weet (DAT MOET) dat er ook een andere manier moet zijn.
zelf denk ik dat ik dus niet in die hoek moet zitten, maar goed misschien dat iemand wel weet hoe ik dit moet bereiken.

dus, om even terug te komen op de hulpvraag, HELP!!!! ...lol..


groeten peacer
 
Welke versie van Word/Office praten we hier over??

Voor Office2003, kijk even hier voor wat achtergrondinformatie.
Verder lijkt me dit nuttig voor je.
Wil je het oplossen met het wijzigen van de registry (bijv. d.m.v. reg.exe commando's in een login-script of het automatisch importeren van een registry-bestand in een login-script): Kijk hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ja, dan kun je inderdaad policies maken/instellen.
maar ik kan niet vinden hoe ik mijn doel kan bereiken. want het normal.dot sjabloom (dat standaard door word wordt gebruikt) wil ik dus aanpassen, en ervoor zorgen dat iedere gebruiker die dus inlogt, automatisch dit sjabloom gebruikt.

ik heb wel eens iets gehoord over softwaredistributie, en heb dat eens een beetje geprobeerd, maar ik denk dat je dan een .msi package moet hebben, en aangezien het package dat geleverd wordt op de cd van office, dus niet dat aangepaste normal.dot sjabloom bevat moet ik dus zelf een .msi package maken, maar je begrijpt het al... daar heb ik al helemaal geen verstand van. en ik weet (DAT MOET) dat er ook een andere manier moet zijn.
zelf denk ik dat ik dus niet in die hoek moet zitten, maar goed misschien dat iemand wel weet hoe ik dit moet bereiken.

dus, om even terug te komen op de hulpvraag, HELP!!!! ...lol..


groeten peacer

Maar hiermee is tog dit gedeelte van de vraag opgelost??:
de user een standaard (en dezelfde als alle andere users) bureaublad krijgt,
 
goedemorgen,

dnties hartstikke bedankt voor je hulp, ik denk dat ik hiermee zeker wel verder kom. ga er vandaag gelijk mee aan de slag en als het gelukt is laat ik het jullie weten.

helpmijtoch, ja zeker is dat gedeelte van mijn vraag dan opgelost, dank je voor je hulp en als het gelukt is zal ik het zeker even laten weten.

ik weet niet of dit me in 1 dag lukt, dus niet ongerust worden als je vandaag niks meer van me hoort.


met vriendelijke groet;

peace.
 
Quote:
[Welke versie van Word/Office praten we hier over??

Voor Office2003, kijk even hier voor wat achtergrondinformatie.
Verder lijkt me dit nuttig voor je.
Wil je het oplossen met het wijzigen van de registry (bijv. d.m.v. reg.exe commando's in een login-script of het automatisch importeren van een registry-bestand in een login-script): Kijk hier

Tijs.]



ok, als eerste sorry voor het lange wachten. ik ben wat druk geweest.

ik heb de stappen die dnties me heeft gegeven doorgelopen, en zowel een .ops file gemaakt als een .mts, in die .mts file heb ik de paden naar het word bestand dat ik wil gebruiken opgegeven en dat is alles wat ik verander heb.

maar nu heb ik een .mts file wat moet ik er nu mee? ik heb een commando meegekregen die ik in de setup moest invoeren, alleen welke setup? waar (op de client of de server)?, kortom ik weet het ff niet meer, en ik weet zowieso niet of ik al die stappen van dnties goed heb gedaan.

is er een mogelijkheid dat je me iets specifieker kunt helpen? want als ik eerlijk moet zijn snap ik er echt nog niks van.


met vriendelijke groet,

peace
 
Laatst bewerkt:
.OPS bestanden (=Outlook Profile Settings) kunnen vlgs dit artikel via een login-script worden 'ingesteld' voor de clients:
<path>\Proflwiz.exe /r <path>\xxxxx.ops /q

Kijk dus waar proflwiz.exe staat op de client-computers. Bij mij is de volledige aanroep van Proflwiz.exe:
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\Proflwiz.exe

Verder aanpassen: <path>\xxxxx.ops naar de juiste gedeelde map op de server, bijv.
\\server\gedeeldemap\outlook.ops

EDIT:
Maak het pad naar proflwiz.exe liefst zo onafhankelijk mogelijk van de schijfletter/map waar Office staat geïnstalleerd. Gebruik dus zoveel mogelijk omgevingsvariabelen, zoals %programfiles%.
Denk daarnaast eraan dat in login-scripts aanroepen van programma's waar spaties in het pad voorkomen tussen dubbele aanhalingstekens ("") moeten worden gezet.
Voorbeeld:
"%programfiles%\Microsoft Office\OFFICE11\Proflwiz.exe" /r "\\server\Microsoft Outlook instellingen\outlook.ops" /q

Test alles eerst uit met een test-account.

Van een .MTS bestand weet ik niets, dus hopelijk kan iemand anders daar wat over vertellen wat je daarmee kunt/moet doen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
.OPS bestanden (=Outlook Profile Settings) kunnen vlgs dit artikel via een login-script worden 'ingesteld' voor de clients:
<path>\Proflwiz.exe /r <path>\xxxxx.ops /q

Kijk dus waar proflwiz.exe staat op de client-computers. Bij mij is de volledige aanroep van Proflwiz.exe:
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\Proflwiz.exe

Verder aanpassen: <path>\xxxxx.ops naar de juiste gedeelde map op de server, bijv.
\\server\gedeeldemap\outlook.ops

EDIT:
Maak het pad naar proflwiz.exe liefst zo onafhankelijk mogelijk van de schijfletter/map waar Office staat geïnstalleerd. Gebruik dus zoveel mogelijk omgevingsvariabelen, zoals %programfiles%.
Denk daarnaast eraan dat in login-scripts aanroepen van programma's waar spaties in het pad voorkomen tussen dubbele aanhalingstekens ("") moeten worden gezet.
Voorbeeld:
"%programfiles%\Microsoft Office\OFFICE11\Proflwiz.exe" /r "\\server\Microsoft Outlook instellingen\outlook.ops" /q

Test alles eerst uit met een test-account.

Van een .MTS bestand weet ik niets, dus hopelijk kan iemand anders daar wat over vertellen wat je daarmee kunt/moet doen.

Succes,

Tijs.

hoi,

dat .ops bestandje is dus voor outlook, maar daar hoef ik niets voor te veranderen, ik dacht dat het een "office profile setting" was, die het profiel van een user of users bevat, en dat je dat dus kon customizen (volgens en met de office resource kit), vervolgens moest ik (volgens mij volgens jouw linkjes) dat ops bestand in een nieuw .mts file stoppen . hier snapte ik al niks van, dus.


en hoe weet ik of het aanmaken van dat ops bestand goed gelukt is? dat maak je dus met de office resource kit. maar hoe werkt dat eigenlijk? maakt dat een kopie van hoe office nu ingesteld is en vervolgens kun je dat als een profiel voor anderen gebruiken? en zo ja, dan zou ik dus als admin op de client een profiel moeten aanmaken en daar dus een ops file van maken.


het is nog wel een beetje vaag hoe dat nu moet, maar met wat je tot nu toe hebt gegeven ga ik is ff knutselen.
man wat zal ik blij zijn als dit gelukt is! lol!

bedankt


peace
 
Hé, ik bedenk me ineens iets: Je zult wel .MST bestanden bedoeld hebben, niet .MTS.

.MST bestanden zijn zgn. "Transform" bestanden die de manier waarop softwarepakketten geïnstalleerd worden beïnvloeden. Kan bijv. gebruikt worden voor instellingen bij de installatie, maar ook voor het updaten van reeds geïnstalleerde software.

Kijk eerst dus even na of je het Transform bestand wel de juiste extensie hebt gegeven (moet dus .MST zijn).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hé, ik bedenk me ineens iets: Je zult wel .MST bestanden bedoeld hebben, niet .MTS.

.MST bestanden zijn zgn. "Transform" bestanden die de manier waarop softwarepakketten geïnstalleerd worden. Kan bijv. gebruikt worden voor instellingen bij de installatie, maar ook voor het updaten van software.

Kijk eerst dus even na of je het Transform bestand wel de juiste extensie hebt gegeven (moet dus .MST zijn).

Tijs.


JUIST!!! sorry, vergipste me, moet inderdaad .MST zijn.
maar ik heb nog geen idee hoe dat werkt en hoe dat te maken op de goede manier en te configureren. maar zal er is op googlen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan