• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste formule die werkt na 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Danny,

Ik ben in tussentijd maar verder gegaan.
Door het jaartal weg te schrijven, kan ik het gemakkelijk weer terug halen.

Ik schrijf in blad2 kolom A de gegevens weg met het jaartal er voor.
De samengevoegde cellen heb ik moeten ontbinden, en er het getal 1 als opvulling voor terug geplaatst.
Daar weet jij vast wel een oplossing voor om het te verbergen.

Test het eens.

Bijlagen

Beste Harry, ;)

Nog een paar vraagjes ivm het bestandje:

1- Wordt Blad2 elke keer aangemaakt ook als het jaar veranderd in cel A1 en A5 of enkel bij een nieuw jaar ?

2- Veronderstel dat ik de frequentie van LK26 verander in 18 in het jaar 2014, hoe moet ik dit volgens jou aanpakken ?

3- Mag regel "Range("BI11:WVI" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).ClearContents" verwijderd worden ? --> Hier wil il formules plaatsen die het mogelijk maakt om de begin weken te krijgen van elk jaar dmv Horiz.zoeken, mocht het bestandje niet naar behoren werken.

Groetjes Danny :thumb:

1). Als A5 verandert met een jaar omhoog, wordt het jaar weggeschreven van wat A1 voor die tijd was (dus van 2012 naar 2013, 2012 wordt weggeschreven).
Als het al een keer is weggeschreven gebeurd dit niet nogmaals.

2). Heb ik nog geen idee over.
Dat zou beteken dat elke keer als je het jaartal ophoogt moet worden weggeschreven/overschreven, maar of het dan nog klopt met de frequentie t.o.v. van de vorige ????

3). In principe kan die regel daar weg, is blijven staan opdat er in het begin met testen nog wel eens een getal kwam te staan.
De regel zou eigenlijk nu hogerop moeten in de code om zeker te zijn dat daar achteraan niets staat.
Zal er iets staan, dan zou het de verkeerde laatste cel paken die beschreven is, en je een verkeerde waarde zal teruggeven in je tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan