• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste gegevensvalidatie werkt niet.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb een probleempje met bijgesloten Excelsheet. Ik heb een tabel waar ik klantgegevens wil invoeren waar ik een preventie controle wil op dubbele waarden in de klantkolom.
Nu heb ik in kolom K een werkende formule die de foutmelding zou moeten triggeren als ik hem in de gegevensvalidatie plaats.
Maar om één of andere onduidelijke reden werkt dit niet. Ik heb keurig de formule gekopieerd en geplakt in de formulebox van de aangepaste gegevensvalidatie maar krijg dan de foutmelding 'Er is een probleem gevonden met deze formule. Wilt u geen formule typen....'. Terwijl het volgens de voorbeelden die ik gezien heb gewoon op die manier moet werken. Wat zie ik over het hoofd?

Bijlagen

Gegevensvalidatie werkt niet met tabelverwijzingen, vervang deze door normale celverwijzingen en het werkt.

Gegevensvalidatie werkt niet met tabelverwijzingen, vervang deze door normale celverwijzingen en het werkt.
Dat is vreemd, bij Microsoft staat juist die oplossing beschreven. Maar dat zou wel een verklaring zijn dan. Ook irritant dan, voordeel van de gestructureerde verwijzingen is juist dat ze dynamisch meegroeien en krimpen. Dus kan ik het roberen door de kolom als bereik te defini:eren hoop ik, moet ik dat maar proberen dan.

Option 1: Use Structured Reference in Data Validation

1. Select the whole column of your table where you want to prevent duplicates (e.g. tblDataEntry[No.]).
  2. Go to Data → Data Validation.
  3. In Allow choose Custom.
  4. Enter this formula: =COUNTIF(tblDataEntry[No.],[@No.])=1 Explanation:
    • tblDataEntry[No.] → the whole column of the table.
    • [@No.] → the current row’s value.
    • COUNTIF(...)=1 ensures the value only appears once in the column.
Volledige artikel

Probeer deze eens:
Code:
=AANTALLEN.ALS($B:$B;B3)=1

Ze groeien ook mee als je normale celverwijzingen gebruikt, zolang je naar precies het hele gegevensbereik van de tabel/tabelkolom verwijst

Terug
Bovenaan Onderaan