• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepaste getalnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sveng

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2015
Hallo allen,

Het lukt mij niet om een bepaalde aangepaste getalnotatie voor elkaar te krijgen. Ik weet trouwens niet of het überhaupt wel met aangepaste getalnotatie lukt. Want mij lukt het niet om het beoogde resultaat voor elkaar te krijgen. Ik zou graag willen dat projectnummers als volgt worden weergegeven:

Zo in cel invoeren: 05142345
Dit weergeven: 051.4.2345

De punten moeten dus na het 3de getal en na het 4de getal komen te staan. Wanneer mensen in de cel, zelf al de punten invoeren op die posities, moeten er geen punten achteraan worden gegooid.

Bijvoorbeeld:
Invoer: 051.4.2345
Weergeven: 051..4..2345

Met vriendelijke groet,
Sven

EDIT: Ik dacht het trouwens op te lossen met deze getalnotatie: #.###.####
Maar dat werkt niet. Hij haalt tevens de 0 voor het getal weg omdat hij het dan als een getal ziet.

Laatst bewerkt:
Als je niet perse een . wil hebben kan deze lukken:

Code:
=TEKST(A1;"000-0-0000")

Nee, helaas gaat het hier echt om punten. Met strepen kan het op deze manier inderdaad wel.

Probeer eens met de volgende getalnotatie: 000"."0"."0000

Als het dan toch perse met een punt moet: =SUBSTITUEREN(TEKST(F1;"000-0-0000");"-";".")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan