• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aangepaste werkbalk in excel 2010 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
ik had in vorige versies van excel werkbalken deze zitten nu bij excel 2010 bij invoegtoepassingen. nu moet ik die werkbalk aanpassen is dat nog mogelijk. en zoja hoe.

En als je het over vorige versies hebt, bedoel je daarmee dan ook Office 2007? Of Office 2003?

Ok. Dat is met de komst van het lint totaal veranderd. Wat voor een werkbalken gaat het om?

Het waren balken met knoppen waarmee macro's uit gevoerd moeten worden.
als op een knop geklikt wordt, wordt een geselecteerde regel naar een door een macro naar een bepaalde positie op een ander blad geplaatst.
ongeveer 35 posities zijn mogelijk.

En dezelfde macro's kan je nog steeds uitvoeren alleen zijn ze nu onder Invoegtoepassingen te vinden? Kan je eens een schermafdruk plaatsen van hoe dat eruit ziet? Vertel er dan ook even bij hoe je dat in het lint zou willen hebben.

ik heb ze in het lint staan maar ze moeten aangepast worden.

ps hoe kan ik een screendump toevoegen.

Laatst bewerkt:
Het aanpassen van het lint is een lastig karwei maar wil ik eventueel wel voor je doen.
Een plaatje van je scherm kan je toevoegen via het Image icoontje.
Capture.JPG

dat toevoegen lukte me wel maar de screendump. ik had er al een foto met mijn mobiel van gemaakt maar dat mislukte om te uploaden

Druk op de ALT+PrintScreen knop. Je ziet dan niks gebeuren maar er is dan een een afdruk gemaakt van het onderhanden object op je scherm, in dit geval Excel. Start mu Paint en druk op CTRL+V. Nu heb je je afdruk in Paint en kan je deze opslaan.
Misschien dat je ook je document kan plaatsen hier.

Naamloos.jpg

hier zouden 2 knoppen toegevoegd moeten worden. er zijn normale knoppen en menu knoppen waar weer meer knoppen in zitten.

Ik denk dat ik beter met ribbon designer een nieuw lint kan maken.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de bedoeling. Welke Ribbon Designer heb je het over? Zelf doe ik dat met de UI Editor en dan rechtstreeks in XML. Je kan dan een mooie invoegtoepassing maken.

Maar als het nu werkt, wat is er dan niet naar je zin?

het is een plannings programma voor 30 machines en nu moeten er 10 machines bij komen maar ik kan de werkbalk niet openen om er knoppen bij te maken

ik heb RibbonX designer

Laatst bewerkt:
Dat moet inderdaad in een ribbon editor gebeuren. Of, wat ik zou doen, er een mooie invoegtoepassing van maken, dan kan je ook plaatjes gebruiken en de invoegtoepassing op 1 plek installeren waarna iedereen er gebruik van kan maken. Onderhoud, updates en verspreiding is dan zeer eenvoudig.

Ik heb nu een nieuw lint gemaakt.
Kan ik dit lint ook exporteren naar een ander excel bestand. ik heb het al geprobeert met de bestanden uit te pakken en dan customUi te copieren maar dan zag ik de aangepaste werkbalk niet in het andere bestand.

Edmoor hoe kan ik er een invoegtoepassing van maken of is dat niet van toepassing bij een nieuw gemaakt lint

Laatst bewerkt:
Sla het document op als Excel Invoegtoepassing (.xlam) Dat bestand kan je vervolgens toevoegen bij de invoegtoepassingen. Dit geldt voor de hele installatie van Excel voor de gebruiker waar je dat gedaan hebt. Dat lint is dan beschikbaar bij die gebruiker in ieder nieuw en bestaand document.

Die invoegtoepassing is bedoelt voor een specifiek document.
Is het mogelijk dat die invoeg toepassing actief wordt bij openen van het document en niet meer actief bij het sluiten document.

ik heb het al als invoegtoepassing opgeslagen

Ja, dat kan.
Controleer in de CallBack routines of de betreffende knoppen wel of niet zichtbaar moeten zijn.
Zoniet dan geef je een False terug voor de getVisible property.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan