• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aangeven voldaan in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om in Excel bij een taak/dataherinnering aan te geven of iets voldaan is, waarna de kleur veranderd en de messagebox niet meer nodig is ?
Kan iemand me hiermee helpen ?

Groetjes, Marjolein

Marjolein, dit is wel erg cryptisch. Als iets klaar is dan kan je de cel verkleuren. Of dat automatisch kan weet ik niet want ik heb geen idee hoe je Excel sheet eruit ziet. En wat het met een messagebox te maken heeft????

Kortom, je zult iets precieser moeten zijn en wat ook altijd helpt is hier een voorbeeldje neer zetten. Zorg dan wel dat alle gevoelige informatie eruit is.

Ron

Hoi Ron,

Het is idd erg cryptisch... excuses.
Mijn vraag is vooral of het uberhaubt mogelijk is in Excel om dit te doen. En met dit bedoel ik dan of het mogelijk is om door middel van een "simpele" actie een verandering van kleur (onder andere) wanneer een data bereikt is, stop te zetten.

Je kunt het als volgt zien:
Het bestand bestaat uit data.
Een data is bijna bereikt met de datum van vandaag (vanaf 14 dagen voor tijd kleurt deze datum blauw). Wanneer er nog maar 7 dagen zijn (1 week) dan kleurt deze rood.
Ideaal zou zijn wanneer deze datum (als een taak om maar zo te zeggen) af te vinken is, waarna de melding (in dit voorbeeld de kleur die veranderd) stopt.
Kan dat ?
Is dat mogelijk ?

Groet, Marjolein

Als je in je Excelblad een cel opneemt met de datum van vandaag dan kun je de andere cellen hier een voorwaardelijk opmaak aan mee geven dat als er nog x aantal dagen verschil is hij verkleurd. Kijk maar eens bij voorwaardelijke opmaak hier kun je veel opmaken automatisch laten toepassen.
Bijlagen uploaden blijft bij mij misgaan dus hier een voorbeeld, helaas heb ik engelse versie maar hopelijk heb ik hier de correcte vertaling weergegeven.
Ik ga er vanuit dat je in kolom de data vermeld wanneer iets klaar moet zijn.
Je kunt dan in cel B1 de formule kunnen plaatsen =vandaag()
Bij voorwaardelijke opmaak geef je dan de volgende voorwaarden op
Voorwaardelijke opmaak 1: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<0, met opmaak rode vulling
Voorwaardelijke opmaak 2: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<7, met opmaak oranje vulling
Voorwaardelijke opmaak 3: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<14, met opmaak gele vulling
Als je dan in bereik bij deze opmaak opgeeft =$A:$A dan gaat deze opmaak voor deze hele kolom gelden, vergeet ook niet aan te vinken dat hij kan stoppen als de voorwaarde geldig is anders kunnen meerdere voorwaarden geldig zijn en weet ik niet wat er gebeurd als je hem handmatig alles weer laat doorrekenen.

Je kunt natuurlijjk ook de verwijzing laten aanpassen naar een andere cel waar je bijvoorbeeld de datum ingeeft wanneer iets voltooid is. Principe blijft hetzelfde maar zal wel dagelijks wijzigen als je verwijsd naar de vandaag cel. Als dit niet de bedoeling is maar dat het een statische opmaak wordt dan zal er nog een kolom moeten worden toegevoegd wanneer het voltooid is. Dan kun je de formule bij de voorwaardelijk opmaak uitbreiden met als de cel voltooide datum leeg is hij bovenstaande volgt en anders kijkt naar het verschil tussen wanneer voltooid moet zijn en voltooid was.

Probeer maar even. Bedoel je iets anders probeer dan een voorbeeldje te uploaden.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan