Als je in je Excelblad een cel opneemt met de datum van vandaag dan kun je de andere cellen hier een voorwaardelijk opmaak aan mee geven dat als er nog x aantal dagen verschil is hij verkleurd. Kijk maar eens bij voorwaardelijke opmaak hier kun je veel opmaken automatisch laten toepassen.
Bijlagen uploaden blijft bij mij misgaan dus hier een voorbeeld, helaas heb ik engelse versie maar hopelijk heb ik hier de correcte vertaling weergegeven.
Ik ga er vanuit dat je in kolom de data vermeld wanneer iets klaar moet zijn.
Je kunt dan in cel B1 de formule kunnen plaatsen =vandaag()
Bij voorwaardelijke opmaak geef je dan de volgende voorwaarden op
Voorwaardelijke opmaak 1: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<0, met opmaak rode vulling
Voorwaardelijke opmaak 2: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<7, met opmaak oranje vulling
Voorwaardelijke opmaak 3: =ALS(A1="";"";(A1-$B$1))<14, met opmaak gele vulling
Als je dan in bereik bij deze opmaak opgeeft =$A:$A dan gaat deze opmaak voor deze hele kolom gelden, vergeet ook niet aan te vinken dat hij kan stoppen als de voorwaarde geldig is anders kunnen meerdere voorwaarden geldig zijn en weet ik niet wat er gebeurd als je hem handmatig alles weer laat doorrekenen.
Je kunt natuurlijjk ook de verwijzing laten aanpassen naar een andere cel waar je bijvoorbeeld de datum ingeeft wanneer iets voltooid is. Principe blijft hetzelfde maar zal wel dagelijks wijzigen als je verwijsd naar de vandaag cel. Als dit niet de bedoeling is maar dat het een statische opmaak wordt dan zal er nog een kolom moeten worden toegevoegd wanneer het voltooid is. Dan kun je de formule bij de voorwaardelijk opmaak uitbreiden met als de cel voltooide datum leeg is hij bovenstaande volgt en anders kijkt naar het verschil tussen wanneer voltooid moet zijn en voltooid was.
Probeer maar even. Bedoel je iets anders probeer dan een voorbeeldje te uploaden.
Succes