aangifte doen op scammer, of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter royb3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

royb3

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Beste helpmijers,

ik probeerde vorige week een psp te verkopen en 3 dagen geleden kreeg ik een mailtje van ricardo.bos1@gmail.com, in het engels.
ik vertrouwde het nog wel en ik vroeg een bedrag van 180 euro, het was goed en hij ging het geld overmaken, na 5 seconden kreeg ik weer een mail, dit keer van CreditEuropeBankplc@officeemail.net ik blij dus ik mijn psp inpakken, even voor de zekerheid mijn internetbankieren nakijken, niets bijgeschreven... na een uur nog steeds niet, ik weer een mailtje naar die ricardo gestuurt van ik verzend de psp niet voordat het geld op mijn bank staat, ik na 5 seconden gelijk een mailtje ter bevestiging dat het geld is bijgeschreven van CreditEuropeBankplc@officeemail.net maar echt niet, toen veranderde het hele verhaal, ik zou het geld pas ontvangen als "ricardo" de barcode van de verzending ontvangen heeft, en toen ging er bij mij een lamp branden, ik zijn email adres op google ingetypt en ja hoor, allemaal oplichting gevallen via marktplaats, en zijn email is er een paar keer in te vinden.
en bleek het email adres van de bank ook niet te kloppen, ze hebben mijn rekening nummer en de naam van de bank trouwens.
die scammers, en nu kreeg ik als laatste nog een mailtje van"INTERPOL" dat ik het pakketje binnen 24 uur moet verzenden.

Moet ik alle mails ook kopiëren? zodat jullie wat meer details hebben?

alvast bedankt voor de hulp,
Roy Buitenhuis

Ik weet niet wat jij wilt? Poging tot oplichting? Is er sprake van een strafbaar feit? Je kunt aangifte doen en de bank op de hoogte stellen. Maar met uitsluitend het nummer van je bankrekening en naam van de bank komen de criminelen niet verder.

Het verhaal is me overigens niet helemaal duidelijk, want iemand stuurt een e-mail dat het geld is 'bijgeschreven' of bedoel je bij hun 'afgeschreven'. Bijgeschreven op jouw rekening, dat kun jezelf nog wel zien!

ik kreeg een mail van die man, dat hij interesse had, later toen we de prijs besproken hadden kreeg ik een mail van CrediteruopeBankPlc dat het geld gestort zou zijn. maar via internet bankieren gekeken, maar er was helemaal niet gestort op mijn rekening, dus poging tot oplichting, het is wel strafbaar denk ik, de scammer gebruikt namen en logo's van andere bedrijven.

maar zou het aangeven nut hebben?

geen aangifte doen is helemaal nutteloos.
Ja,ik zou het doen.
We hebben het ergste van internet oplichting nog niet gezien.
Gaat nog veel erger worden.

online aangifte doen alle mailtjes toevoegen.
en afzenders lekker aan je blacklist toevoegen.

zolang je geen geld hebt ontvangen lekker niet opsturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan