aanklikbaar formulier maken? en wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
105
Hallo, ik wil graag in een formulier een aanklikbare plattegrond maken van knoppen.
Dus alle knoppen naast en/of boven elkaar zodat het op een tekening van een huis lijkt.

Is het nu mogelijk dat wanneer er op een knop wordt geklikt, tekst wordt weggeschreven in een tabel?
Er moeten wel fors wat knoppen in het formulier komen.
Weet iemand of dit kan en hoe ik dit kan aanpakken?

Peter
 
Hallo Peter,

ik begrijp uit jouw verhaal dat je als achtergrond een plaatje hebt.
En je wilt daarboven aanklikbare elementen gebruiken.

Als dit zo is dan zou ik boven het plaatje Labels plaatsen en een gebeurtenis opbouwen bij klik op de label.



Als je afzonderlijke plaatjes hebt, dan zou ik een gebeurtenis opbouwen bij klik op het plaatje.

In beide situaties is het dus mogelijk om tekst weg te schrijven naar tabellen. Je wilt vast een INSERT INTO -SQL statement gebruiken. Voor meer info, zie andere posts op dit forum.
 
een foutmelding bij INSERT INTO

Hartelijk dank,
dat was het duwtje in de rug.
Ik wist niet waar te beginnen.
Ik heb nu wel een ander probleem.
Ik heb dit toegepast in een tabel en krijg een foutmelding syntaxis.
De tabelnaam bevat ook cijfers
De tabel heet Logboek 021.
Wanneer de foutmelding op het scherm verschijnt worden de cijfers 021 grijs van kleur.
Kan het zijn dat Access geen cijfers wil bij deze "Insert into"

Nog een vraag.
Wanneer mijn eerste twee velden in de tabel de datum van vandaag en de huidige tijd zijn, hoe kan ik dat neerzetten in de omschrijving "insert into"
1e veld heet Datum, 2e veld heet tijd, 3e veld heet Lokatie, 4e veld heet voorval, 5e veld heet opmerkingen.
Heeft u een idee?

Groeten Peter
 
Als je spaties gebruikt in tabelnamen, zoals Logboek 021, dan moet je bij queries de tabelnaam tussen rechte haken zetten, dus Insert Into [Logboek 021]. Dan zou de query weer moeten werken.

Je query wordt dan:

Insert Into [Logboek 021] (Datum, Tijd, Lokatie, Voorval, Opmerkingen)

Michel
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank,
dat was de oplossing.
Ik kijk nog rond op het forum voor de datum en tijd.
Nogmaals bedankt.
Groeten Peter
 
Voor de datum van vandaag kun je Date() gebruiken als opdracht, voor de tijd Now().

Je krijgt dan:

Insert Into [Logboek 021] (Datum, Tijd, Lokatie, Voorval, Opmerkingen)
Date() as Vandaag, Now() as Tijd

En dan uiteraard de overige waarden voor Lokatie, Voorval en Opmerkingen. Ik naam aan, dat je die uit een tabel of formulier haalt.

Michel
 
compleet

Helemaal compleet nu.
Leuk dat er nog mensen zijn die willen helpen.
Nogmaals bedankt!
Groeten Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan