Aanklikken downloadlinks in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickKnops

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Als ik in Firefox een link aanklik die als doel een download heeft, kan ik deze alleen openen via rechtermuisknop > openen in nieuw venster/tabblad. Dit is vaak erg lastig, en ik had vroeger de mogelijkheid om direct met klikken te downloaden. Ik ben er vrij zeker van dat dit ergens een instelling is in de opties van firefox, alleen kan ik deze niet determineren.

Alvast bedankt,

Mick

Klik eens op 'extra'- 'opties'- 'algemeen'. Daar vind je 'downloads'.
Is 'Downloadbeheerder tonen tijdens het downloaden van een bestand' wel aangevinkt? En dan aanvinken waar je gedownloade bestanden opgeslagen moeten worden, indien je daar een vaste map voor wilt.

Dit kujn je ook proberen, al weet ik niet of het helpt.: als je klikt op 'extra' - 'opties' - 'toepassingen', staat er dan bij bijv. RAR-bestanden (en de andere exenties voor zulk soort downloads) wel 'altijd vragen'?
Dat zou wellicht een mogelijkheid kunnen zijn, dat je daar iets anders hebt staan en FF daardoor niet weet wat 'ie moet doen.

En anders kun je kijken bij 'extra' - 'opties' - 'tabbladen', of je daar wel hebt staan 'Koppelingen die een nieuw venster openen, openen in 'nieuw tabblad'. Geen idee of het daar aan ligt maar een poging is het waard.
Heb je Tab Mix Plus dan kun je ook daar wellicht iets gedaan hebben.

Nee dat werkt ook allemaal niet. Ik heb het nu ook bij het openen van links naar filmpjes, adobe- en Word-documenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan