Aankoop desktop gaming en school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verplaatst naar "Aankoop nieuw systeem/Upgraden" daar het niet om een laptop gaat.

Ik zou voor de Dell gaan. Beter merk en betere videokaart. De Acer heeft alleen een snellere processor. Wat voor games in dit geval niet heel erg uitmaakt.

Maar de 10GB ram geheugen, is dat niet voordeliger bij het gamen?

Nee, het heeft geen zin om meer geheugen te nemen.
Als je het niet gebruikt wordt je pc er niet sneller van ook.
En waarschijnlijk gaat er 4 van naar de gpu, want anders kan die nooit 4gb hebben. (hoeft niet, kan er ook al afgetrokken zijn)

Ik ben van plan om zeker 8 tot 10 jaar met de computer te doen. Als ik over die tijd een game koop kan de i5 en deze videokaart het nog aan (alienware)

Waarschijnlijk niet, zo snel is hij namelijk niet. Maar de grafische kaart van de Acer is alleen maar slechter.
Dan zou je meer geld uit moeten geven.

Bij deze acer is het natuurlijk ook een nadeel dat er geen wifi in zit. Hoe duur is zo'n losse adapter?

Maar als je een goede computer wil, kan je het beste zelf eentje bouwen. Dan krijg je veel meer waard voor je geld.

maar er word nog een extra signaal gestuurd door een apple airport 2tb

ok dus als ik een computer zelf bouw wat heb ik precies allemaal nodig?

Processor, Moederbord, RAM, videokaart, harde schijf, behuizing, optische drive, voeding.

@robinkouwenhoven bedankt maar mijn budget ligt toch zo'n 150 euro hoger.
Ik denk zelf ook dat het het beste is om de desktop niet zelf in elkaar te zetten. Ben hier namelijk niet zo handig in!

Dan kan je het laten doen zoals ik al zij, maar de keus is aan jezelf. Je zou bijvoorbeeld de computer wat beter kunnen maken door een ssd toe te voegen, of een betere processor/moederbord. Dan krijg je hem wel 150 euro duurder.

Eigenlijk was dit een plan van mij :
Ik zou deze desktop willen kopen omdat (naar mijn horen) alienware gewoon een van de beste desktops heeft. (natuurlijk betaal je iets meer dan als je hem zelf samenstelt.)
Ik heb ook nog geen monitor dus ik had deze in gedachten.
Muis en toetsenbord zit toch standaard bij de alienware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan